Ten Diesel jeździ o kropelce
Jeśli jest jakiś silnik typu Diesel, który nigdy nie zawiódł oczekiwać klientów pod względem zużycia, to jest to 1.5 dCi Renault. Czterocylindrowy Diesel od ponad 15 lat umieszczany jest pod maską wielu Renault, Dacii, Nissanów, Infiniti, a nawet Mercedesów.
A jak wygląda wydajność w teście spalania? Zmodernizowany Renault Captur dCi 110 w luksusowej wersji Initiale Paris został wyposażony w 6-biegowy manual i zimowe opony. Jeśli zaś chodzi o spalanie, dzięki zużyciu na poziomie 3,6 l/100 km wspiął się na sam szczyt rankingów. Poczekaj jednak, aż zobaczysz wynik z testu ekonomicznej jazdy…
Francuski kompaktowy crossover jest na tym samym poziomie, co Renault Scenic Hybrid Assist, który jednak ma pomoc od elektrycznego silnika. Wyprzedza z kolei Fiata 500X 1.3 Multijet 95 KM (4l/10 km) i Opla Crossland X 1.6 Diesel (4,15 l/100 km). To naprawdę wyjątkowe osiągnięcie i to nie tylko w segmencie crossoverów czy kompaktowych SUV-ów.
Bardzo wydajny – w każdych warunkach
Captur ma swoje wady, do których można zaliczyć m. in. bardzo wrażliwy układ kierowniczy, czy pozycję za kierownicą. Ta nie będzie idealna, jeśli twoje gabaryty są nieco większe od przeciętnych.
Renault jest jednak duże, wysokie, jasne i przestronne. Szczególnie wersja Initiale Paris wyposażona we wszystkie opcje, takie jak pełne reflektory LED, system audio Bose, czy piękną skórzaną tapicerkę, robi wrażenie.
KIEROWCO! TO NAJLEPSZY MOMENT NA ZAKUP OPON! SPRAWDŹ PROMOCJE NA ŚWIĘTA!
W teście włoski portal motor1 zarejestrował średnie spalanie na poziomie 4,1 l/100 km podczas mieszanej jazdy poza miastem. Test jazdy ekonomicznej wykazał z kolei… 2,9 l/100 km! Czy da się taniej? To daje prawie 35 kilometrów na litrze, czyli za około 4,50 zł. WOW!