Toyota GR Yaris została opracowana z wykorzystaniem rajdowego DNA. Samochód napędzany jest 1,6-litrowym trzycylindrowym turbodoładowanym silnikiem o mocy 261 KM i momencie obrotowym w postaci 360 Nm.
Moc przenoszona jest za pomocą 6-biegowej manualnej skrzyni biegów i napędu na wszystkie cztery koła. Japoński producent zdecydował się na 18-calowe felgi i opony 225/40 Michelin Pilot Sport 4S.
Deklarowane przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi poniżej 5,5 sekundy. Prędkość maksymalną japońscy inżynierowie ograniczyli elektronicznie do 230 km/h. Japońska wersja GR Yaris jest nieco mocniejsza, bowiem z tego samego silnika wyciska 272 KM i 370 Nm.
Samochód dostępny będzie w pakietach Circuit i Convenience. W pierwszym z nich zastosowano mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu Torsen i zestrojone zawieszenie.
Klienci na wybranych rynkach mogą zgłosić swoje zainteresowanie kontaktując się z dealerami Toyoty, lub odwiedzając lokalną oficjalną stronę internetową. W Niemczech ceny zaczynają się od dość dużej kwoty 33 200 euro (142 700 zł). To tylko o 2000 euro (8600 zł) mniej, niż większy i mocniejszy Renault Megane RS i około 3000 euro (13 tys. zł) w porównaniu do podstawowej BMW Serii 3.
W Wielkiej Brytanii model podstawowy wyceniono na 29 995 funtów (149 161 tys. zł), natomiast w pakiecie GR Yaris Circuit ceny zaczynają się od 33 495 funtów (166 566 tys. zł). Klienci w Ameryce Północnej na ten moment mogą jedynie pomarzyć o sportowym Yarisie. Wszystko dlatego, że Toyota nie planuje wprowadzać swojego hot hatcha na ten rynek.
Nie poznaliśmy jeszcze polskich cen GR Yarisa. Z pewnością będą one oscylowały w okolicach 140-150 tys. zł. Na polski rynek początkowo trafi od 200 do 300 sztuk, ale przedstawiciele Toyoty w Polsce spodziewają się większej liczby zamówień.