Porsche dołącza do festiwalu kultury gejowskiej i LGBT+. Niemiecki producent manifestuje swoje poparcie

Porsche dołącza do festiwalu kultury gejowskiej i LGBT+. Niemiecki producent manifestuje swoje poparcie

Podaj dalej

Niemiecki producent sportowych samochodów przyłącza się do stanowiska przeciwko dyskryminacji osób LGBT+. Porsche dołącza do tegorocznego festiwalu kultury gejowskiej w Niemczech, znanego jako Christopher Street Day. 

Porsche wspiera ideę LGBT+

porsche-lgbt-911-festiwal

Święto odbywa się co roku pod koniec lipca, a tym razem Porsche postanowiło pokazać swoją solidarność z ideą LGBT+. Niemiecki producent pokazał sześć wielokolorowych egzemplarzy Porsche 911, przedstawiających tęczę, która jest symbolem festiwali gejowskich. 

Warto zauważyć, że Porsche nie jest pierwszym producentem, który wraża swoje poparcie dla osób LGBT+. Na początku miesiąca Bentley pokazał swojego Continentala GT V8 z tęczowym motywem, wspierając wirtualną imprezę w północno-zachodniej Anglii. 

Jeszcze w czerwcu na podobny ruch zdecydowało się BMW, malując kabriolet Serii 8 z okazji Miesiąca Dumy LGBTQ+ w USA. 

Tęczowe 911 w solidarności z dumą gejowską

Porsche-LGBT

O tej porze roku miliony ludzi na całym świecie walczą o prawa i przeciwstawiają się dyskryminacji społeczności LGBT+. Jest to zgodne z poglądem Porsche. Producent samochodów opowiada się za otwartym umysłem i różnorodnością. 

– Domagamy się równych szans, wspieramy je i chcemy, aby wszyscy pracownicy Porsche mogli wnosić taki sam wkład. Niezależnie od elementów takich jak płeć, pochodzenie etniczne, religia, niepełnosprawność, wiek, czy orientacja seksualna – wyjaśnia Andreas Haffner, członek zarządu ds. zasobów ludzkich.

Oprócz sześciu kolorowych Porsche 911, flaga producenta wywieszona na maszcie podczas festiwalu będzie nosiła tęczową flagę. Samochody zostały zaparkowane na placu przed Muzeum Porsche, a spora liczba pracowników wzięła udział w wirtualnym biegu Pride Run. Pokonali długie dystanse w jasnych koszulkach na swoich własnych trasach. 

Warto zwrócić również uwagę na fakt, że w przypadku Porsche nie chodzi tylko o słowa i malowanie samochodów na tęczowe barwy. Trzy i pół roku temu firma utworzyła Departament Równych Szans i Różnorodności aby promować równe szanse wśród wszystkich swoich pracowników. 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News