Pierwszy elektryczny SUV od BMW zaprezentowany. iX3 ma imponujący zasięg i śmieszną prędkość maksymalną

Pierwszy elektryczny SUV od BMW zaprezentowany. iX3 ma imponujący zasięg i śmieszną prędkość maksymalną

Podaj dalej

BMW zaprezentowało swojego pierwszego w pełni elektrycznego SUV-a, model iX3. Samochód oferuje obiecujący zasięg 485 kilometrów i jest oparty na tradycyjnym X3. Czy pozwoli on jednak nawiązać bawarskiej marce rywalizację z Teslą? 

bmw_ix3_SUV

BMW wchodzi do segmentu e-SUV

Wyczekiwany elektryk został po raz pierwszy pokazany jako koncept dwa lata temu. Model produkcyjny, co zdarza się niezwykle rzadko, jest zbliżony do pierwotnej koncepcji. Samochód został oparty o średniej wielkości SUV-a X3, który wciąż dostępny jest z silnikami Diesla, benzynowymi i hybrydami. 

Samochód względem swojego bardziej tradycyjnego odpowiednika zyskał jednak bardziej aerodynamiczny wygląd. Wszystko to za sprawą intrygujących felg ze stopu metali lekkich, zamkniętego grilla i przeprojektowanego tyłu. 

bmw_ix3_SUV

Niezła moc, kiepski v-max

iX3 jest zasilane piątą generację technologii BMW o nazwie eDrive. Wykorzystuje akumulator o mocy 80 kWh, który pozwala na przejechanie 485 kilometrów. Mocny silnik elektryczny wytwarza 282 KM i dysponuje momentem obrotowym 400 Nm. Wszystko to pozwala na osiągnięcie 100 km/h w 6,6 sekundy. Prędkość maksymalna została ograniczona do 180 km/h. Za sprawą ładowania do 150 kW oznacza, że 80% baterii zapełnimy już w 34 minuty. 

BMW twierdzi, że obniżyło środek ciężkości o 7,5 cm w porównaniu ze zwykłym X3. Pozwala to na bardziej sportową jazdę. Pomocne mogą okazać się również adaptacyjne amortyzatory, które mogą zmieniać swoją charakterystykę od sportowej po komfortową. 

bmw_ix3_SUV

Kiedy zobaczymy go na drogach?

iX3 jest wyposażony w najnowszy system multimedialny BMW i wykorzystuje 10,25-calowy ekran dotykowy i 12,3-calowy system multimediów. Działa w najnowszym systemie operacyjnym, który umożliwia bezprzewodową aktualizację i zapewnia inteligentny system sterowania głosem. 

Ceny i dokładne specyfikacje zostaną ogłoszone jesienią, wtedy też rozpoczną się zamówienia w przedsprzedaży. Elektrycznego SUV-a od BMW w salonach dealerskich zobaczymy z pewnością w okolicach połowy 2021 roku.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News