Nowy najszybszy sedan na świecie
CT5-V Blackwing opuszcza fabrykę z doładowanym 6,2-litrowym silnikiem V8 o mocy 668 KM i momencie obrotowym 893 Nm. Klienci standardowej wersji mają wówczas do wyboru sześciobiegową manualną lub 10-biegową automatyczną skrzynię biegów. Ale niezależnie od skrzyni biegów, obie wersje osiągają setkę w około 3,5 sekundy i rozwijają prędkość do 330 km/h.
Niezadowolony z tych liczb (jak zawsze) zespół inżynierów Hennessey kompleksowo zmodyfikował LT4 V8. Przenieśli głowice cylindrów, poprawiając zawory dolotowe i wydechowe, instalując ulepszone popychacze. Wyposażali także Cadillaca w ponadwymiarowe wymienniki ciepła, a także zainstalowali kolektory ze stali nierdzewnej z długimi rurkami. Zapewnienie spójnego działania wszystkich zmian polega na niestandardowej kalibracji ECU.
Ogromna moc silnika V8
Rezultatem jest łączna moc 1000 KM i 1309 Nm momentu obrotowego na korbie. Hennessey przeprowadził niedawno serię testów na hamowni swojego pierwszego CT5-V Blackwing H1000. Samochód wykończony w uderzającym odcieniu błękitu przekazywał na tylne koła 841 KM i 1037 Nm momentu obrotowego. Tuner twierdzi, że zmodyfikowany CT5-V Blackwing może osiągnąć prędkość 100 kilometrów na godzinę w około 2,5 sekundy, przejechać ćwierć mili w 10,1 sekundy. Ponadto, może przekroczyć standardową prędkość maksymalną samochodu wynoszącą 330 km/h.
„Cadillac CT5-V Blackwing, wyposażony w doładowany silnik LT4 firmy GM, był naturalnym kandydatem do naszej modernizacji EXORCIST, ponieważ znacznie poprawia moc bez wpływu na właściwości jezdne” – opisał John Hennessey. „Wskrzeszony jako „H1000” czterodrzwiowy Cadillac jest najszybszym luksusowym sedanem na świecie wyposażonym wyłącznie w silnik spalinowy. Jest to rzadki punkt odniesienia w segmencie, który zniknie pod koniec dekady”.