Oto najnowsze Audi RS6 - Niemcy pokazali najgorętsze kombi w historii. Co za liczby! [ZDJĘCIA]

Niemieccy inżynierowie podnieśli moc i moment obrotowy najnowszego Audi RS6 oraz RS7. Potężny, ulepszony silnik 4.0 TFSI V8 wytwarza teraz 621 koni mechanicznych i dysponuje momentem obrotowym 850 Nm. Całość przekazywana jest oczywiście na wszystkie cztery kola za pomocą napędu Quattro. Choć Niemcy już pracują nad elektrycznością (tylko ten napęd od 2026 roku), pozwalają jeszcze nacieszyć się fanom benzyny. 

audi-rs6-avant-performance
Podaj dalej

Nowe Audi na pożegnanie silnika spalinowego

audi-rs6-avant-performance
fot. Audi

Dzięki nowemu pakietowi dynamiczny duet samochodów Audi może teraz rozpędzić się do 100 km/h w zaledwie 3,4 sekundy. To aż o 0,2 sekundy szybciej niż wcześniejsze modele RS6 Performance i RS7 Performance. Samochody wyposażone są standardowo w pakiet Dynamic, który zwiększa maksymalną prędkość do 280 km/h. 

Oprócz przerobionego silnika, Audi RS6 Avant i RS7 Sportback otrzymują nowo opracowany, lżejszy i mniejszy mechanizm różnicowy. Jego zadaniem jest kierowanie mocy silnika na tylną oś, która w normalnych warunkach otrzymuje aż 60%. W zależności od dostępnej przyczepności, aż 85% mocy może trafić na tylne koła lub maksymalnie 70% na przód. Ten nowy osprzęt poprawia prowadzenie podczas pokonywania zakrętów i zmniejsza ryzyko podsterowności, gdy samochód jedzie bardzo dynamicznie. 

audi-rs6-avant-performance
fot. Audi

Modele Performance są standardowo wyposażone w 21-calowe aluminiowe koła, ale można wybrać także 22-calowe. Są one wykonane przy użyciu technologicznie zaawansowanego procesu kucia i frezowania, dzięki czemu są lżejsze o 5 kg. 

Ponad 300 km/h z pakietem Dynamic

W rezultacie Niemcy uzyskali redukcję masy aż o 20 kg. Dodatkowe 34 kg można usunąć wybierając ceramiczne hamulce w miejsce standardowego zestawu. Mierzące 440 mm z przodu i 370 mm z tyłu tarcze są częścią opcjonalnego pakietu RS Dynamic Package Plus. Zwiększa on dostępną prędkość maksymalną do 305 km/h. 

audi-rs6-avant-performance
fot. Audi

RS6 Avant i RS7 Sportback w wersji Performance dostępne są w 16 kolorach nadwozia, w tym nowym Ascari Blue z matowym lub metalicznym wykończeniem oraz wyłącznie matowym Dew Silver. Aby odróżnić samochody od zwykłych modeli, Audi maluje niektóre części w matowym szarym kolorze: przedni splitter i przednie klapy boczne, obudowy lusterek, wstawki progów bocznych, relingi dachowe, wykończenia bocznych szyb i tylny dyfuzor.

We wnętrzu nie ma aż tylu zmian – dwa modele RS mają teraz kontrastujące niebieskie akcenty i kilka pakietów stylistycznych do wyboru. Fotele obszyto perforowaną skórzaną tapicerką Valcona ze szwami o strukturze plastra miodu. Bok konsoli środkowej i gałkę dźwigni zmiany biegów pokryto mikrofibrą Dinamica. Jest to materiał, który wykorzystuje około 45% włókien PET pochodzących z recyklingu. 

Cena? Tanio nie będzie

audi-rs6-avant-performance
fot. Audi

Na 12,3-calowym cyfrowym wyświetlaczu kierowcy Audi umieściło migający wskaźnik zmiany biegów. Pojawia się on gdy 8-biegowa skrzynia tiptronilc pracuje w trybie manualnym. Pojawiają się one również, gdy system kontroli startu jest aktywny. Projektory LED zamontowane na przednich drzwiach wyświetlają z kolei napis „RS Performance”. 

Ceny nie zostały jeszcze ujawnione, ale należy spodziewać się, że odświeżone dwa modele Audi będą droższe, niż standardowe RS6 Avant czy RS7 Sportback. Te zaczynają się odpowiednio od 537 000 zł i 546 000 zł. Ile będą kosztować przedstawione dziś modele pozostaje tajemnicą. Jak wspomnieliśmy, zapewne będą sporo droższe. 

Przeczytaj również