Oto ostatnie Audi R8 z silnikiem V10. Najnowszy supersamochód to prawdziwe pożegnanie legendy [ZDJĘCIA]

Ten samochód był zapowiadany już od dłuższego czasu, a teraz poznaliśmy jego ostateczny kształt. Oto ostatnie Audi R8 z silnikiem spalinowym. Era V10 zbliża się do końca, a Niemcy z Ingolstadt wycofają wolnossący silnik 5.2 FSI. 

2023-audi-r8-v10-gt-rwd
Podaj dalej

Audi żegna silnik V10

2023-audi-r8-v10-gt-rwd
fot. Audi

Audi postanowiło wskrzesić nowe R8 GT o tej samej nazwie z 2010 roku. Samochód oferuje 612 koni mechanicznych, jednak ma napęd tylko na tylną oś. Ponadto, nowo opracowana 7-biegowa skrzynki biegów zapewnia szybsze zmiany niż kiedykolwiek wcześniej. Maksymalny moment obrotowy wynosi 565 Nm i pojawia się przy 6400 obr/min. 

Aby uzyskać jeszcze większą wydajność, inżynierowie z Ingolstadt zrzucili 20 kilogramów w porównaniu do standardowego R8 V10 RWD. Audi z centralnie umieszczonym silnikiem waży teraz 1570 kilogramów dzięki diecie. Wśród jej elementów znalazły się także 20-calowe kute felgi z oponami Michelin Pilot Sport Cup 2 i ceramicznymi hamulcami. Do utraty wagi przyczyniają się także fotele kubełkowe i stabilizator z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym. 

2023-audi-r8-v10-gt-rwd
fot. Audi

Z większą mocą, mniejszą wagą i szybszą skrzynią biegów, Audi R8 V10 GT RWD przyspiesza do 100 km/h w 3,4 sekundy. Sprint do 200 km/h zajmie 10,1 sekundy, natomiast prędkość maksymalna wynosi 320 km/h. Kolejnym asem w rękawie jest możliwość dostosowania ilości momentu kierowanego na tylną oś, wybierając 1 z 7 poziomów. 

Pożegnanie legendy

2023-audi-r8-v10-gt-rwd
fot. Audi

Aby odróżnić auto wizualnie od innych wersji R8, Audi zaciemniło cztery pierścienie i znaczek R8 GT z tyłu. Nowy aerodynamiczny body kit został udoskonalony w tunelu aerodynamicznym i jest wykonany z włókna węglowego. Można powiedzieć, że wypełnia lukę między modelem drogowym a samochodami wyścigowymi bliźniaczego Lamborghini Huracan. Nawiązując do oryginalnego R8 GT, samochód pomalowany jest matową szarością o nazwie Suzuka. Alternatywnie, klienci mogą wybrać metaliczne kolory Daytona Gray i Tango Red. 

2023-audi-r8-v10-gt-rwd
fot. Audi

Czarne wnętrze z czerwonymi akcentami nawiązuje do R8 GT z 2010 roku. Tabliczka z indywidualnym numerem znalazła się pod dźwignią zmiany biegów i odzwierciedla ograniczoną dostępność samochodu. Audi wyprodukuje tylko 333 egzemplarze – podobnie jak w przypadku poprzedniej wersji. Niemcy sprzedawali pierwszego R8 GT również jako Spyder, natomiast obecny dostępny będzie wyłącznie jako coupé.

Audi R8 GT RWD pojawi się u dealerów w 2023 roku, a ceny w Niemczech rozpoczynają się od 225 000 euro. 

2023-audi-r8-v10-gt-rwd
fot. Audi

Przeczytaj również