Oszałamiająca Alfa Romeo Giulia GTA Restomod to sztuka na kołach. Ma jednak coś więcej, niż tylko wygląd

Oszałamiająca Alfa Romeo Giulia GTA Restomod to sztuka na kołach. Ma jednak coś więcej, niż tylko wygląd

Podaj dalej

Alfa Romeo Giulia GTA 1300 Junior jest niezwykle pożądanym samochodem w gronie alfistów. Ten konkretny model jest jednak prawdziwą perełką. Wszystko za sprawą modyfikacji wprowadzonych przez brytyjską firmę Alfaholics. 

Oszałamiająca Alfa Romeo ma ponadczasowy wygląd, a teraz ozdobiony został jeszcze pakietem ulepszeń mechanicznych i wykończeniowych Alfaholics GTA-R. 

Alfa-Romeo-GTA-3-e1597804603872

Giulia GTA – nie tylko wygląd

Prace rozpoczęły się od demontażu włoskiego dwudrzwiowego nadwozia i przywrócenia go do oryginalnego stanu. Samochód został następnie wyposażony w nowy 2,1-litrowy silnik GTA-R spec. Z niezależnymi przepustnicami i pakietem Motec ECU. Oryginalne modele GTA 1300 Junior osiągały moc 95 KM. Dzięki nowemu silnikowi ten samochód ma oszałamiające 230 KM. 

Z silnikiem o pojemności 2,1 litra współpracuje nowa skrzynia biegów o krótkim przełożeniu. W samochodzie zmieniono także sprzęgło, koło zamachowe, mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, czy półosie. 

Alfa-Romeo-GTA-4

Nowoczesne wyposażenie

W innych miejscach, klasyczna Alfa Romeo może pochwalić się nowym układem wtrysku paliwa, specjalnie zaprojektowanym układem zawieszenia, pakietem ulepszeń hamulców GTA-R. Junior ma także zestaw 15-calowych kół, reflektory LED, czy zmodyfikowanego przedniego grilla tzw. scudetto. 

Firma Alfaholics dokonała również szeregu modyfikacji wewnątrz samochodu. Zamontowali oni nowy system klimatyzacji, kierownicę z aluminiową obudową, sportowe fotele obite skórą, czy aluminiowe klamki drzwi. Znalazło się także miejsce dla podgrzewanej przedniej szyby, nowych nawiewów klimatyzacji, czy wełnianych dywaników. 

Alfa-Romeo-GTA-7

Całość, połączona z mocnym silnikiem o pojemności 2,1 litra powoduje, że wielu z nas będzie patrzyło na tę Alfę z zazdrością. To projekt przypominający nieco HOMĘ RS, za którą odpowiedzialni są Krzysztof Hołowczyc i Michał Małuszyński. Oczywiście „polskie” klasyczne Porsche wydają się być dużo lepiej spasowane i jeszcze bardziej nowoczesne. Mimo to, dla fanów włoskich klasyków, ta Alfa Romeo Giulia GTA 1300 Junior z pewnością byłaby marzeniem.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News