Opel wycofuje kultowy model z produkcji
Mowa oczywiście o Oplu Insignia, który całkiem możliwe, że otrzyma zelektryfikowanego następcę. Wątpimy jednak, aby nazwała pozostała bez zmian. Rzecznik firmy Opel potwierdził koniec Insignii w rozmowie z Business Insider.
„W wyniku przepisów dotyczących emisji CO2 i skupienia się na szybkim rozwoju trzech nowych modeli wieloenergetycznych w Russelsheim, produkcja Insignii zostanie zakończona w tym roku.” Dodał również, że Opel chce w pełni wykorzystać fabrykę do produkcji Astry, Astry Sports Tourer i DS4.
Podczas gdy fani Opla będą smutni widząc wycofywanie z rynku Insignii, rzecznik skomentował zupełnie nowego następcę. „Intensywnie pracujemy nad następcą Insignii, która będzie zelektryfikowana. Mówił on również o przyszłości gamy producenta.
Czysto elektrycznie
„Opel kieruje zmianą na czysto elektryczną markę do 2028 roku i przygotowuje wprowadzenie na rynek kilku nowoczesnych modeli elektrycznych, w tym elektrycznego flagowca”.
Możemy spodziewać się, że następca Insignii zadebiutuje w okolicach 2025 roku. Model może przyjąć stylistykę nadwozia typu fastback crossover, podobną do Citroena C5X i niedawno zaprezentowanego Peugeota 408. Wszystko po to, aby przyciągnąć nabywców, którzy chcą bardziej praktycznego SUV-a, ale chcą zachować aerodynamiczną sylwetkę.
Opel wprowadził obecną generację Insignii w 2016 roku, podczas gdy facelifting miał miejsce w 2019 roku. Samochód dostępny był w wersjach nadwozia sedan, kombi i podwyższone kombi, a także z nastawionym na osiągi GSi. Poza emblematem Opla, samochód występował również jako Vauxhall Insignia, Holden Commodore i Buick Regal. Wszystkie z nich zostały wycofane.
Zostają tylko Peugeot, Skoda i Volkswagen
Insignia została opracowana jeszcze przed fuzją niemieckiej marki z Grupą PSA i na długo przed utworzeniem Stellantis w 2021 roku. To zatem ostatni model marki opierający się na podstawach zaczerpniętych od GM. Ponadto, Insignia i Crosscland to jedyne obecne w ofercie modele, które nie mają opcji zelektryfikowanych.
Opel nie jest jedyną marką, która wycofała w ostatnim czasie swoje średniej wielkości modele. W ciągu ostatniej dekady większość producentów, w tym Ford, skierowała swoje siły na SUV-y. Jedynymi sedanami średniej wielkości, które pozostają w sprzedaży w Europie są Peugeot 508, Skoda Superb i Volkswagen Passat (od nowej generacji tylko w kombi).