Opel kończy produkcję swojego kultowego modelu! Popularna nazwa odchodzi do lamusa

Opel kończy produkcję swojego kultowego modelu! Popularna nazwa odchodzi do lamusa

Opel kończy produkcję swojego kultowego modelu! Popularna nazwa odchodzi do lamusa

Podaj dalej

Opel wstrzyma produkcję swojego kultowego modelu jeszcze przed końcem tego roku. Wszystko po to, aby fabryka w Russelsheim mogła mieć więcej mocy przerobowych do produkcji samochodów… elektrycznych. Zniknięcie z oferty średniej wielkości Opla nastąpi zatem niedługo po tym, jak Vauxhall wycofał bliźniaczy model na rynku brytyjskim. 

Opel wycofuje kultowy model z produkcji

Mowa oczywiście o Oplu Insignia, który całkiem możliwe, że otrzyma zelektryfikowanego następcę. Wątpimy jednak, aby nazwała pozostała bez zmian. Rzecznik firmy Opel potwierdził koniec Insignii w rozmowie z Business Insider. 

„W wyniku przepisów dotyczących emisji CO2 i skupienia się na szybkim rozwoju trzech nowych modeli wieloenergetycznych w Russelsheim, produkcja Insignii zostanie zakończona w tym roku.” Dodał również, że Opel chce w pełni wykorzystać fabrykę do produkcji Astry, Astry Sports Tourer i DS4. 

Podczas gdy fani Opla będą smutni widząc wycofywanie z rynku Insignii, rzecznik skomentował zupełnie nowego następcę. „Intensywnie pracujemy nad następcą Insignii, która będzie zelektryfikowana. Mówił on również o przyszłości gamy producenta. 

Czysto elektrycznie

Opel kieruje zmianą na czysto elektryczną markę do 2028 roku i przygotowuje wprowadzenie na rynek kilku nowoczesnych modeli elektrycznych, w tym elektrycznego flagowca”. 

Możemy spodziewać się, że następca Insignii zadebiutuje w okolicach 2025 roku. Model może przyjąć stylistykę nadwozia typu fastback crossover, podobną do Citroena C5X i niedawno zaprezentowanego Peugeota 408. Wszystko po to, aby przyciągnąć nabywców, którzy chcą bardziej praktycznego SUV-a, ale chcą zachować aerodynamiczną sylwetkę. 

Opel wprowadził obecną generację Insignii w 2016 roku, podczas gdy facelifting miał miejsce w 2019 roku. Samochód dostępny był w wersjach nadwozia sedan, kombi i podwyższone kombi, a także z nastawionym na osiągi GSi. Poza emblematem Opla, samochód występował również jako Vauxhall Insignia, Holden Commodore i Buick Regal. Wszystkie z nich zostały wycofane. 

2021-Opel-Insignia-1

Zostają tylko Peugeot, Skoda i Volkswagen

Insignia została opracowana jeszcze przed fuzją niemieckiej marki z Grupą PSA i na długo przed utworzeniem Stellantis w 2021 roku. To zatem ostatni model marki opierający się na podstawach zaczerpniętych od GM. Ponadto, Insignia i Crosscland to jedyne obecne w ofercie modele, które nie mają opcji zelektryfikowanych. 

Opel nie jest jedyną marką, która wycofała w ostatnim czasie swoje średniej wielkości modele. W ciągu ostatniej dekady większość producentów, w tym Ford, skierowała swoje siły na SUV-y. Jedynymi sedanami średniej wielkości, które pozostają w sprzedaży w Europie są Peugeot 508, Skoda Superb i Volkswagen Passat (od nowej generacji tylko w kombi). 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News