Ten nowy SUV już podbija rynek
Na dzisiejszym rynku producenci prześcigają się w oferowaniu kolejnych elektryków, których – umówmy się szczerze – nikt nie chce. Ale taka sytuacja ma miejsce tak naprawdę tylko w Europie. Te same firmy mają bowiem w swoich ofertach zwykłe, niedrogie modele, które sprzedają się jak ciepłe bułeczki.
Nowy SUV od Citroena to tak naprawdę nowy samochód o tej samej nazwie, którą znamy w Europie – C3 Aircross. Kompaktowy SUV otrzymał nazwę kodową C221. Zamiast platformy PF1 otrzymał on nowszą CMP w wersji niskokosztowej. Francuzi będą oferować ten samochód przede wszystkim w Indiach i Ameryce Południowej.
SUV trafia do sprzedaży z silnikiem 1.2 Puretech zarówno w wersji wolnossącej, jak i z turbodoładowaniem. Pomimo off-roadowego wyglądu samochód ma napęd tylko na przednią oś, choć prześwit wynosi 180 mm. To w połączeniu z krótkimi zwisami powinno umożliwić niektóre wycieczki w teren. Krótki przód i tył, mimo sporego rozstawu osi, pozwala na długość 3,98 metra. Tym samym będzie on objęty ulgą podatkową.
Cena to prawdziwy hicior
Wewnątrz deska rozdzielcza wydaje się być może nieco zawyżona. Klienci mogą jednak wybierać między różnymi wersjami kolorystycznymi, a także ozdobić zewnętrzne elementy w innym odcieniu. W standardzie dostajemy 10-calowy wyświetlacz multimediów, który jest największy w segmencie. Nie zabrakło także cyfrowej tablicy przyrządów. Bagażnik pomieści 315 litrów.
To w zasadzie zupełnie normalny samochód dla mniejszej rodziny – ale ten Citroen C3 ma jeszcze jednego asa w rękawie, cenę. Samochód trafił do sprzedaży od 40 000 zł, co oznacza, że jest dużo, dużo tańsze od europejskiego odpowiednika. A szkoda, bo również u nas byłby z pewnością sprzedażowym hitem.
W ostatnim miesiącu w Indiach Citroen sprzedał 1354 egzemplarzy i choć sama liczba nie jest może imponująca, pamiętajmy, że rynek indyjski jest dużo mniejszy. W tym samym okresie Skoda czy Volkswagen sprzedały tam około 3400 egzemplarzy wszystkich modeli. Jeden SUV pozwolił Citroenowi wskoczyć do top 10 najchętniej kupowanych marek.