Nowy sedan rywalem dla Octavii
Choć największym zainteresowaniem cieszą się wśród klientów SUV-y, sedan taki jak ten jest bardzo potrzebny na rynku. Nie pierwszy raz wspominamy o Omodzie S5 GT. Ale do tej pory sedan był prezentowany tylko jako sportowa wersja sedana S5. Jak dotąd w Rosji samochód jest sprzedawany jako konkurent sportowych wersji Skody takich jak Monte Carlo czy SportLine.
Silnik generuje 150 koni mechanicznych i dysponuje momentem 275 Nm. Przy niższych obrotach moc będzie więc pozostawała na bardzo przyjemnym poziomie. W miejsce starej przekładni CVT pojawiła się 7-biegowa, dwusprzęgłowa automatyczna skrzynia.
W przypadku podstawowej Omody S5 przyspieszenie od 0 do 100 odbywa się w 9,7 sekundy, a jeśli wybierzemy wersję klimatyczną 1.5 zestrojoną na 113 koni, nawet w 13,2 sekundy. Nawet w tym przypadku CVT jest standardem. Wersja GT radzi sobie jednak z daną dyscypliną w zaledwie 7,5 sekundy, sprowadzając ją praktycznie do poziomu Škody Octavii 2.0 ze 190 końmi.
Potrafią też imponować cenami. S5 GT będzie dostępny w dwóch wersjach wyposażenia, Neo i Ultra. Przy czym cena pierwszego będzie zaczynać się od 111 000 zł. Druga wersja to z kolei koszt w wysokości 115 000 zł. To bardzo przyzwoity wynik jak na 4,7-metrowy samochód z 2,7-metrowym rozstawem osi i wspomnianą dynamiką, u nas Octavii za tę kwotę nie kupi się nawet w golasie.
Bardzo dobre wyposażenie już w podstawie
Omoda jednak nabrała naprawdę rozpędu jeśli chodzi o wyposażenie. Neo w podstawowym poziomie posiada już skórzaną tapicerkę, podgrzewanie kierownicy, przedniej szyby i wszystkich siedzeń, czy też podwójną klimatyzację. Mamy też bezkluczykowy dostęp i start. A także panoramiczny dach, bezprzewodowe ładowanie mobilne i multimedia z wyświetlaczem o przekątnej 10,25 cala. Fotel kierowcy jest również chłodzony i sterowany elektrycznie.
Jeśli to nie wystarczy, jest poziom Ultra, który szczególnie pamięta o wyższym bezpieczeństwie. Istnieją zatem kamery monitorujące obszar wokół całego samochodu, a także monitorujące pas ruchu i wykrywające samochody w martwym polu. Fotel kierowcy w tej wersji posiada nawet regulację podparcia lędźwiowego. Felgi aluminiowe z oponami 205/50 są standardem w obu wersjach wyposażenia.
Dodać można tylko, że obie ceny są powiązane z obecną promocją. W ramach której klienci zobowiązani są do przyniesienia na konto starszego samochodu, który posiadają od co najmniej sześciu miesięcy. Ale to jedyny warunek, ani marka, ani stan nie są istotne.