Diesel? Jaki Diesel?! Te silniki benzynowe robią po 900 kilometrów na jednym baku - co za spalanie!!!

Diesel? Jaki Diesel?! Te silniki benzynowe robią po 900 kilometrów na jednym baku - co za spalanie!!!

skoda-fabia-diesel-jaki-diesel-benzyna

Podaj dalej

Skoda Fabia czwartej generacji została zaprezentowana w maju i powoli zaczyna pojawiać się w europejskich salonach. Czeska firma ogłosiła z tej okazji kilka dodatkowych szczegółów dotyczących asortymentu miejskiej Fabii. Dzięki wydajnym silnikom i aerodynamicznie zoptymalizowanej konstrukcji, supermini będzie miało zasięg ponad 900 kilometrów. 

Skoda Fabia królem oszczędności

skoda-fabia-diesel-jaki-diesel-benzyna

Skoda Fabia dostępna będzie z pięcioma silnikami z najnowszej generacji EVO Grupy VW. Wszystkie spełniają oczywiście normy emisji spalin Euro 6d, a większość silników i skrzyń będzie produkowana przez Skodę w Czechach. 

Producent twierdzi, że zasięg 900 kilometrów można osiągnąć za pomocą czterech z pięciu dostępnych opcji silnika w połączeniu z 50-litrowym zbiornikiem paliwa. Oznacza to, że fabryczna Fabia wyposażona w standardowy 40-litrowy zbiornik nie będzie w stanie podróżować tak daleko bez tankowania. 

W przyszłości Skoda z pewnością wprowadzi też wariant G-TEC wykorzystujący CNG, który będzie zdecydowanie najtańszy w eksploatacji. 

skoda-fabia-diesel-jaki-diesel-benzyna

Średnie zużycie paliwa super niskie

Choć w ofercie nie ma ani diesla, ani żadnej hybrydy, silniki benzynowe będą wciąż bardzo wydajne. Średnie zużycie paliwa ma wynieść od 4,6 do 5,6 l/100 km. Szereg udoskonaleń, który pozwoli osiągnąć te wyniki, to m. in. zoptymalizowany napęd wału korbowego z tłokami i pierścieniami tłokowymi zmniejszającymi tarcie. Skoda zmodyfikowała też system cyrkulacji wody wokół głowicy cylindrów i bloku silnika w celu zwiększenia wydajności chłodzenia. 

Gama silników zaczyna się od wolnossącego trzycylindrowego 1.0 MPI działającego w cyklu Atkinsona, rozwijającego moc 65 KM lub 80 KM. Te opcje są idealne dla tych, którzy na pierwszym miejscu nie stawiają osiągów. Najwolniejsza Skoda Fabia do 100 km/h potrzebuje aż 16 sekund, a prędkość maksymalna wyniesie 172 km/h. 

skoda-fabia-diesel-jaki-diesel-benzyna

Najmocniejszy 1.5 TSI

Następnie jest turbodoładowany trzycylindrowy 1.0 TSI pracujący w cyklu Millera ze zmienną geometrią turbiny. Ta jednostka generuje 95 KM lub bardziej zacne 110 KM. Ten ostatni ma 6-biegową skrzynię, ale ma też opcję 7-biegowej DSG. 1.0 TSI jest najbardziej przyjazną dla środowiska. Jego średnie zużycie to 4,9l/100 km. 

Najmocniejszy wariant to czterocylindrowy 1.5 TSI z technologią aktywnego zarządzania cylindrami (ACT) o mocy 150 KM. Tutaj dostępna jest tylko skrzynia DSG. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmie tu tylko 8 sekund, a prędkość maksymalna to 225 km/h. 

skoda-fabia-diesel-jaki-diesel-benzyna

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News