Nowa Dacia powoli odkrywa swoje szaty
Jak widać, zupełnie nowa Dacia Duster zgodnie z oczekiwaniami podąża śladami koncepcji Bigster i ma bardziej wyrazisty przedni pas. Znajdziemy tu prostokątne reflektory i węższą osłonę chłodnicy ze zintegrowanym paskiem świetlnym LED.
Nieco niżej znajduje się ewolucyjny przedni zderzak, w którym znajdują się teraz pionowe kurtyny powietrzne. Łączy je wyraźny centralny wlot, co wydaje się być imitacją osłony podwozia.
Bardziej wyrazisty design obejmuje także dalsze części samochodu. Możemy zobaczyć kanciaste nadkola i muskularne tylne nadkola. Odzwierciedla to stan rzeczy, jaki Dacia przygotowała dla koncepcyjnego modelu Bigster. To nie jedyne zmiany, ponieważ Duster ma bardziej opływowe nadwozie, a także nowe klamki, które nie wyglądają już jakby pochodziły z 1988 roku. Widzimy też relingi dachowe i przyciągające wzrok brązowe obudowy lusterek.
#news #Dacia 2024 Dacia Duster Strips Down, Shows Its Headlights https://t.co/UMLhiuwICt pic.twitter.com/QVnwGNz922
— Flyin18T Motorsports (@Flyin18T) July 6, 2023
SUV wygląda naprawdę atrakcyjnie
Z tyłu znajduje się kanciasta tylna szyba i większy tylny spojler. SUV posiada również klapę bagażnika przypominającą element układanki, który pasuje do charakterystycznie stylizowanych tylnych świateł.
Dacia wciąż nie podaje zbyt wielu informacji o nowym Dusterze. Ale w marcu producent potwierdził, że nowy model wejdzie do produkcji w przyszłym roku w rumuńskich zakładach w Mioveni. Wiemy też, że Dacia wykorzysta platformę CMF-B, którą można wyposażyć w silniki spalinowe, alternatywne i hybrydowe.
Mówiąc o opcjach układu napędowego, wybory mogą być dzielone z innymi modelami, które oparte są na platformie CMF-B. Pojawiły się rownież pogłoski o możliwym wariancie hybrydowym typu pług-in. Plotki mówią także o możliwym braku silników wysokoprężnych.