Niesamowita Alfa Romeo 155 V6 TI "Jagermeister" na sprzedaż. Cena jest zaporowa, ale jak to wygląda! [ZDJĘCIA]

Niesamowita Alfa Romeo 155 V6 TI "Jagermeister" na sprzedaż. Cena jest zaporowa, ale jak to wygląda! [ZDJĘCIA]

alfa-romeo-jagermeister-2

Podaj dalej

Każdy fan włoskiej marki doskonale zna ten samochód – Alfa Romeo 155 V6 TI DTM w barwach Jagermaistra. Na początku roku ten samochód zostanie wystawiony na aukcji w Paryżu. Z tym kultowym malowaniem i w takim stanie wygląda naprawdę olśniewająco. Równie olśniewająca jest jednak jego cena. 

Ta Alfa Romeo jest szalona

alfa-romeo-jagermeister

W przeciwieństwie do obecnych, gotowych maszyn GT3 używanych w tej serii, auta DTM z połowy lat 90. były bardzo indywidualnie dopasowane i niezwykle drogie w produkcji. Odrzucając przepisy grupy A, DTM przyjęła bardzo luźny zbiór przepisów. Pozwalał on zespołom na swobodę szaleństwa z samochodami, odchodząc coraz bardziej od pojazdów produkcyjnych. Na nich w pewnym sensie bazowały. 

Wystarczy spojrzeć – ta Alfa Romeo 155 V6 TI to prawdziwa magia. Jej sześciocylindrowy silnik o pojemności 2,5 litra niewiele miał wspólnego z drogowym odpowiednikiem. Był montowany wzdłużnie, a nie poprzecznie, jak w samochodzie drogowym. 

Był w stanie kręcić się do prawie 11 800 obr/min i generował 400 KM. V6 została umieszczona w skorupie wykonanej z włókna węglowego, dzięki czemu samochód ważył zaledwie 1040 kg. Nietypowo jak na samochód turystyczny, silnik V6 napędzał obie osie, aczkolwiek z dużo większą mocą przenoszoną na tył. 

Opel i Alfa odeszły, został tylko Mercedes

alfa-romeo-jagermeister

Oprócz włókna węglowego ta Alfa Romeo miała w menu jeszcze inne egzotyczne materiały, takie jak magnez i tytan. Alfa Romeo była daleka od jedynego producenta, który inwestował tak duże pieniądze w samochód DTM. W trakcie wojny o koszta, Alfa i Opel wycofały się pod koniec sezonu 1996, zostawiając w serii tylko Mercedesa. 

DTM szlag trafił, a seria odrodziła się dopiero w 2000 roku. Wtedy samochody były znacznie bardziej opłacalne, ale też znacznie mniej interesujące. Spuścizna tych szalonych lat jest jednak dostępna dla tych, którzy mają pełne kieszenie pieniędzy.

Szybszy niż fabryczni

alfa-romeo-jagermeister

Pomarańczowa Alfa Romeo 155 Ti z 1995 roku ma być wystawiona za pośrednictwem RM Sotheby’s 2 lutego w Paryżu. Podwozie numer 05 zostało zbudowane przez zespół Alfa Corse i dostarczone do satelickiej ekipy Euroteam. Pomimo problemów z niezawodnością, kierowca Michael Bartels odniósł kilka zwycięstw, finiszując w mistrzostwach na 10. miejscu, wyprzedzając nawet fabrycznych kierowców włoskiego zespołu. 

Nie podano żadnych szacunków, za ile będzie wystawiona ta Alfa, ale na początku tego roku RM Sotheby sprzedał podobne 155 V6 TI za 792 500 euro (3,6 mln złotych)!!!

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News