Niemcy przejechali 400 tys. km nowoczesnym Mercedesem. "Trwały jak dawniej?" - byli w ciężkim szoku [TEST]

Niemcy słyną ze swoim testów długodystansowych, w których pokonują często 100 000 kilometrów. Z takim dystansem poradzi sobie jednak zdecydowana większość – nawet dzisiejszych – samochodów. Ale 400 000 kilometrów to już spore wyzwanie. Jak poradził sobie z nim Mercedes Klasy A W176?

mercedes-benz-a-klasa
Podaj dalej

Mercedes z takim przebiegiem zszokował dziennikarzy

mercedes-benz-a-klasa

Nowoczesne samochody zwykle nie są postrzegane przez kierowców jako tak trwałe i długowieczne, jak jeszcze te produkowane kilkanaście lat temu. Mają lepszą wydajność, niż kiedykolwiek wcześniej. Są szybsze, bardziej komfortowe i bardziej bezpieczne – co do tego nie ma żadnych wątpliwości. 

Wszystko to wiąże się jednak z coraz większą liczbą elektroniki. Jednostki napędowe, podwozie, wszystko jest dużo bardziej skomplikowane. A to oznacza, że jest dużo więcej rzeczy, które mogą się zepsuć. 

Nawet to nie oznacza jednak, że nowoczesny samochód nie zrobi ogromnej liczby kilometrów. To bardzo dobra wiadomość – samochody są dziś bardzo drogie, nawet te używane. Jeśli chcesz kupić auto na lata, dobrym wyborem może okazać się Mercedes Klasy A (W176) trzeciej generacji. 

mercedes-benz-a-klasa
fot. Mercedes

Niskie spalanie i dobra ekonomia

Najlepszym dowodem na to jest wieloletni test niemieckiego Auto Bild. Samochód w wersji A180 może nie jest demonem szybkości, ale przy rosnących cenach paliw, ekonomia może być ważniejsza od dynamiki. Zwłaszcza jeśli chodzi o rzeczywiste wartości, które w tym samochodzie bez problemu utrzymamy na poziomie 6,5 l/100 km. 

Mercedes trafił w ręce dziennikarzy Auto Bild w 2013 roku, czyli dziewięć lat temu. W tym czasie przejechali nim dokładnie 400 000 kilometrów. Coś takiego rzadko się dziś spotyka – Niemcy testowali też w ten sposób Volkswagena Golfa, którego silnik szlag trafił przy przebiegu 287 147 kilometrów. 

mercedes-benz-a-klasa
fot. Mercedes

Nie jest idealny, ale za to trwały

Początkowo Mercedes Klasy A nie był uznawany przez niemieckich dziennikarzy za „prawdziwego Mercedesa”. Nie podobała się im plastikowa kierownica, tanie detale, czy wibrujące podwozie. Choć wiele z tych zarzutów jest aktualne po dziś dzień, po 9 latach do krytyki dołączyły słaba widoczność z tyłu, grube słupki, czy mała tylna wycieraczka. 

Niemcy byli jednak w szoku, jak trwały okazał się Mercedes. Jest to jeden z powodów, dla których A180 bardzo dobrze trzyma cenę. Za wczesne okazy z 2013 roku musimy zapłacić dziś około 10 000 euro, czyli – przy obecnych kursach – około 48 000 zł. To auta, które mają przebiegi około 200 000 kilometrów. Oczywiście, nie ma gwarancji, że przejadą drugie tyle, ale jak pokazuje niemiecki test – da się! 

Przeczytaj również