Co dalej z silnikami Diesla? Najbliższe dni będą kluczowe dla przyszłości silników wysokoprężnych

Co dalej z silnikami Diesla? Najbliższe dni będą kluczowe dla przyszłości silników wysokoprężnych

Podaj dalej

Próby odejścia od Diesla i zastąpienie go nowymi technologiami są dziś przedmiotem burzliwej dyskusji. Wszystko wskazuje na to, że przyszłość i kształt silników typu Diesel na najbliższe lata poznamy już za kilka dni. W czwartek, 20 sierpnia, rozpocznie się ważne spotkanie Forum TechnologiI Diesla (Diesel Technology Forum). 

Diesel

Celem spotkania ma być omówienie przyszłości oleju napędowego, badania technologii oraz sposobu prowadzenia polityki, które pomogą określić przyszłość technologii Diesla. Wydarzenie odbędzie się 20 sierpnia bieżącego roku. Będzie ono pierwszym z dwuczęściowej serii poświęconej przyszłości technologii Diesla we wszystkich zastosowaniach.

– Perspektywa i obietnica nowych paliw i technologii jest dziś przedmiotem burzliwej dyskusji. Ponadto, wyzwania, jakie stawia przed nami przyszłość, są ogromne. Zmniejszenie wpływu na środowisko i klimat oraz spełnianie wymagań klientów w zakresie większej wydajności i produktywności to główne wyzwanie dla wszystkich paliw i technologii – powiedział Alan Schaeffer, dyrektor wykonawczy Forum Technologii Diesla. 

Diesel Niemcy

Sesja organizowana jest przez nieoficjalne stowarzyszenie reprezentujące producentów silników Diesla. Pokaże, w jaki sposób technologia ewoluuje, ulepsza się i czy jest przygotowana, aby sprostać wyzwaniom. I czy nadal może odgrywać dominującą rolę w kluczowych sektorach gospodarki.

Wydarzenie będzie poświęcone także innowacjom w technologiach umożliwiających osiągnięcie niższych emisji i większej wydajności. Diesel zawsze był technologią ciągłego doskonalenia innowacji, a w spotkaniu wezmą udział tacy giganci jak Bosch, Tenneco, czy Umicore. 

Druga część spotkania, zaplanowana na wrzesień, będzie z kolei poświęcona badaniom hybrydyzacji i paliw odnawialnych oraz ich wpływowi na przyszłą technologię Diesla.

Volkswagen TDI diesel

Burżuj w McLarenie depnął za mocno na gaz. Nie do wiary, jakie uszkodzenia odniósł Volkswagen Golf

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News