Ten SUV jest tańszy, niż ci się wydaje
Wydawało by się, że rynek aut używanych oszalał. I faktycznie tak jest, bo samochodów jest mniej niż kiedykolwiek wcześniej. Ale wystarczy skupić się na konkretnych egzemplarzach, które nie wiadomo dlaczego pomijane są przez kupujących. Jednym z nich jest ten SUV z silnikiem typu Diesel.
Sytuacja na rynku samochodowym jest bardzo złożona i trudna. Na nowe samochody musimy czekać po kilka miesięcy, są one droższe niż kiedykolwiek wcześniej i często gorzej wyposażone. To wszystko powoduje wzrost cen samochodów używanych. 2- czy 3-letnie samochody nie wyjeżdżają już z Niemiec, tylko zostają u naszych zachodnich sąsiadów, bo nikt nie chce czekać na nowe auto po kilka miesięcy.
Volkswagen Touareg wszedł na rynek w 2002 roku i był pierwszą próbą niemieckiego koncernu na wejście w segment luksusowych aut typu SUV. Początki były trudne, ludzie nie ufali VW w tej dziedzinie, ale odwaga i cierpliwość opłaciły się.
Volkswagen Touareg wciąż na topie
Zainteresowanie klientów trwa do dziś, a Volkswagen sprzedaje już trzecią generację swojego Touarega. Samochód jest zresztą jednym z najlepszych w swojej klasie jeśli chodzi o wszechstronność. Ten SUV wciąż jest wierny podstawowym zasadom, jakie charakteryzują samochód sportowo-użytkowy. Oferuje dobry poziom komfortu, przyzwoite osiągi i niezłe możliwości terenowe.
Za jakość trzeba jednak sporo zapłacić. Nowy Volkswagen Touareg z benzynowym 3.0 TSI zaczyna się od 330 tys. Złotych, a trzylitrowy Diesel TDI jest nawet o 4000 zł droższy w podstawowej konfiguracji. Topowy Touareg V8 TDI, gdy był jeszcze dostępny, zaczynał się od 410 000 zł. To wszystko bardzo dużo, ale… Na szczęście Touareg poprzedniej generacji oznaczony 7P również był dostępny z ośmiocylindrowym silnikiem typu Diesel. A jego ceny wcale nie są wysokie.
Nie wiedzieć czemu, ceny tego samochodu gwałtownie spadają i w tym roku, mimo kryzysu na rynku samochodów, sytuacja ta wcale nie uległa zmianie. Touaregi z silnikiem typu Diesel w Niemczech kosztują naprawdę niewiele, a za przyzwoity egzemplarz trzeba zapłacić około 60 000 zł. To mniej, niż kosztuje Skoda Fabia. A za najbardziej wypasiony egzemplarz zapłacimy tyle, co za litrową, trzycylindrową Skodę Octavię o mocy 115 KM. Wybór jest prosty?
Diesel ma moc
Touareg z silnikiem 4.2 V8 TDI o mocy 340 KM i momencie obrotowym 800 Nm rozpędza się od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,8 sekundy. A dziś trafiliśmy właśnie na taki samochód, który stoi w Juterbogu w Niemczech.
Wersja Exclusive została wyprodukowana w 2012 roku i ma bardzo akceptowalny przebieg 134 000 kilometrów. Samochód pomalowany jest eleganckim brązowym lakierem, który pasuje do dziesięcioramiennych felg aluminiowych. W środku znajdziemy ciekawą specyfikację, z pamięcią siedzieć, podgrzewaną tylną kanapą… Ogólnie rzecz biorąc, wyposażenie jest bardzo bogate.
Samochód z tym silnikiem w bazie jako nowy kosztował około 320 000 zł, a tak wyposażony dochodził do prawie pół miliona złotych. Dziś wystawiony jest za 20 000 euro, czyli około 90 000 zł.