Ten SUV ma wszystko – i jest super tani
Nowy SUV pojawił się w portfolio marki Exeed. Jej LX został potwierdzony dla Europy, gdzie pojawi się na początku drugiego kwartału 2022 roku. Ma niezwykłe parametry.
Exeed LX jest obecny na rodzimym rynku od prawie dwóch lat. Jego podstawowa konfiguracja zaczyna się tam od 125 900 juanów, czyli około 80 tys. złotych. Musicie przyznać, że to świetna cena za tak duży samochód w nadwoziu typu SUV.
Oczywiście – jeśli będziemy myśleć w kategoriach „chińskich marek”, może się to wydawać dużo, ale… Dostajemy tu znacznie więcej niż w gołej Skodzie Karoq, która w podstawie kosztuje 135 000 zł. Nie chcemy nawet mówić o cenach porównywalnych modeli.
https://wrc.net.pl/is-pilne-skoda-ma-jeszcze-wieksze-problemy-niz-moglo-sie-wydawac-te-liczby-sa-zatrwazajace-raport
Przygotowany pod Europę
Ten SUV od samego początku był rozwijany w celu uzyskania 5-gwiazdkowej oceny w testach Euro NCAP. Nie powinno więc dziwić, że w standardzie znajdziemy pełny pakiet elektronicznych asystentów. Ponadto, 54% karoserii pokryte zostało materiałem cynkowo-chromowym, zgodnie z wymogami europejskich norm ochrony przed korozją. Podobnie jak znane marki, Exeed oferuje 12-letnią gwarancję na rdzę, co jest dużym krokiem dla chińskich marek.
Za stworzeniem marki Exeed stoi wielki chiński koncern Chery. Swoją ekspansję do Europy postanowili „ukryć” za zupełnie nowym logo, nie obarczonym żadnymi porażkami czy sukcesami. LX bazuje na modelu Tiggo 7, który wykorzystuje platformę około 3 cm dłuższą niż Skoda Karoq. Rozstaw osi wynosi 2670 mm.
Wewnątrz SUV oferuje mnóstwo miejsca dla pięciu dorosłych osób. Możemy znaleźć też parę nowoczesnych 12,3-calowych wyświetlaczy, które zdobią deskę rozdzielczą w podobny sposób jak w nowym Mercedesie.
Full wypas i niska cena
Lista wyposażenia jest jeszcze ciekawsza – skórzana tapicerka, drewniane dekory, system multimedialny ma nawet funkcję karaoke. Więc w korkach będziesz się dobrze bawić. Na wyższych poziomach nie brakuje sterowania głosowego czy systemu wykrywającego twarz właściciela.
Nieco wyższa cena wywoławcza (jak na warunki chińskie) jest więc uzasadniona, a nawet jeszcze nie dotarliśmy do silnika. Exeed LX nie ma się czego wstydzić, bo napędza go 4-cylindrowy silnik o pojemności 1,6 litra i o mocy 197 KM. W połączeniu z automatyczna skrzynią SUV rozpędza się od od 0 do 100 km/h w 8,8 sekundy i ma prędkość maksymalną 200 km/h.
Wygląda na to, że Chińczycy naprawdę odrobili zadanie domowe i są gotowi na sprzedaż na europejskich rynkach. Producent zapowiedział, że LX wejdzie do Europy na początku drugiego kwartału 2022 roku, najpierw w Rosji. Ale inne kraje pójdą w ich ślady.
https://wrc.net.pl/is-pilne-skoda-ma-jeszcze-wieksze-problemy-niz-moglo-sie-wydawac-te-liczby-sa-zatrwazajace-raport