Używana benzyna i Diesel oraz opcje finansowania
Badanie przeprowadziła strona z używanymi samochodami AA Cars. Wykazało, że aż 31% kierowców w Wielkiej Brytanii nie miało pojęcia, jakie opcje finansowania są dla nich dostępne przy zakupie używanej benzyny lub samochodu z silnikiem typu Diesel.
W badaniu wzięło udział prawie 14 000 kierowców. Tylko 61% z nich było świadomych, że pożyczka osobista od banku może zostać wykorzystywana przy zakupie używanego samochodu.
Wartość finansowania wzrasta
Mimo to, AA Cars twierdzi, że rynek finansowania samochodów używanych przeżywa szybszy wzrost niż finansowanie nowych. Łączna wartość finansowania wzrosła o 34% w kwietniu 2022 r. w porównaniu do tego samego miesiąca rok temu. Jednakże, dane Stowarzyszenia FInansów i Leasingu pokazały inną ciekawą rzecz. W tym samym okresie nastąpił 1-procentowy wzrost wartości zaliczek na rynku nowych samochodów.
Nie wiadomo, czy jest to spowodowane wzrostem cen używanych benzyniaków i samochodów z silnikiem typu Diesel. Może również problemami z podażą w sektorze nowych samochodów. Badanie AA Cars wykazało, że kierowcy uważają, że dealerzy samochodów używanych mogą zrobić więcej, aby ułatwić dostęp i zrozumienie dostępnych opcji finansowania.
Ponad 80% respondentów stwierdziło, że dealerzy powinni oferować „dopasowane” porady, które ułatwią dostęp do finansowania samochodu. 44% stwierdziło, że dealerzy powinni wyjaśnić wszystkie koszty związane z transakcją finansową.
Wypowiedź eksperta
– Finansowanie samochodów okazało się w tym roku bardziej popularne wśród kupujących używaną benzynę lub Diesel. Niepokojące jest jednak to, jak wielu ma błędne wyobrażenie na temat dostępnych opcji finansowania. – mówi James Fairclough, dyrektor generalny AA Cars.
– Większość klientów zdaje sobie sprawę, że mogłaby wziąć pożyczkę osobistą. Mniej z nich zdaje sobie sprawę, że raty mogą być stosowane tak dla nowych, jak i używanych samochodów. Ważne jest, aby kierowcy byli świadomi wszystkich swoich możliwości. Wtedy mogą podjąć w pełni świadomą decyzję dotyczącą kupna samochodu i sposobu, w jaki zamierzają za niego zapłacić. Dealerzy mogą zaoferować potencjalnym nabywcom używanych samochodów lepszy wybór, a tym samym lepszą obsługę. To pomoże im zrozumieć dostępne opcje finansowania i związane z nimi koszty – zakończył Fairclough.