Jedyne takie Renault Clio na świecie?
![Renault_Clio_RS_kombi_2023-2](https://wrc.net.pl/media.php?url=https%3A%2F%2Focs-pl.oktawave.com%2Fv1%2FAUTH_31b548cfed58484085a001af5d8ac982%2Fwrc-prod%2F2024%2F01%2FRenault_Clio_RS_kombi_2023-2-jpg.webp)
Jeszcze nie tak dawno temu mogliśmy kupić Skodę Fabię RS w nadwoziu kombi. A małe sportowe samochody mieli w swojej ofercie praktycznie wszyscy główni gracze na rynku. Renault miało swoje świetne Clio RS, jednak Francuzi nie zdecydowali się na wersję z wydłużonym bagażnikiem. Ale tego właściciela to nie powstrzymało przed niczym.
Początkowo, gdy Renault wypuszczało na rynek nowe Clio RS, większość z nas była przerażona. Mniejszy silnik, turbo, automatyczna skrzynia biegów… A do tego jeszcze fałszywy dźwięk silnika wypuszczany bezpośrednio z głośników wprost do kabiny samochodu. Samochód okazał się być jednak dużo lepszy niż można się było początkowo spodziewać.
![Renault_Clio_RS_kombi_2023-3](https://wrc.net.pl/media.php?url=https%3A%2F%2Focs-pl.oktawave.com%2Fv1%2FAUTH_31b548cfed58484085a001af5d8ac982%2Fwrc-prod%2F2024%2F01%2FRenault_Clio_RS_kombi_2023-3-jpg.webp)
Clio RS najnowszej generacji jest prawdziwie sportowym samochodem, dlatego też Francuzi postanowili odpuścić wersję kombi. Choć pozostali oni tak naprawdę jedynym producentem, który oferował tak małe auto w kombi, nie było one dostępne w wersji RS.
Samochód w kombi ma wszystkie cechy RS
![Renault_Clio_RS_kombi_2023-4](https://wrc.net.pl/media.php?url=https%3A%2F%2Focs-pl.oktawave.com%2Fv1%2FAUTH_31b548cfed58484085a001af5d8ac982%2Fwrc-prod%2F2024%2F01%2FRenault_Clio_RS_kombi_2023-4-jpg.webp)
Właściciel tego samochodu bardzo liczył na to, że Renault zaprezentuje Clio RS w wersji kombi. Nie doczekał się jednak, więc wziął sprawy w swoje ręce. Przerobił zwykłe Clio w kombi (Grandtour) w kolorze baby blue na wersję RS. I efekt jest piorunujący.
Samochód na poniższych zdjęciach otrzymał absolutnie wszystko, czym cechowała się wersja RS. Pod maską ma więc silnik o pojemności 1.6 z turbosprężarką i dwusprzęgłową automatyczną skrzynię EDC. Co więcej, mężczyzna wymienił także elementy sterujące silnikiem, wiązki kabli, elektronikę pokładową… Praktycznie wszystko.
![Renault_Clio_RS_kombi_2023-5](https://wrc.net.pl/media.php?url=https%3A%2F%2Focs-pl.oktawave.com%2Fv1%2FAUTH_31b548cfed58484085a001af5d8ac982%2Fwrc-prod%2F2024%2F01%2FRenault_Clio_RS_kombi_2023-5-jpg.webp)
A nawet więcej. W porównaniu ze standardową wersją RS to Clio w kombi otrzymało także kilka ulepszeń. Silnik otrzymał dolot firmy Airtec orz intercooler na sprężone powietrze Wagnera. W przypadku podwozia zdecydował się na montaż amortyzatorów regulowanych KW V3.
Teraz pojawił się na sprzedaż
Z racji na to, że samochód powstał przez „sklejenie” go z dwóch istniejących, przebieg jest dość niejednoznaczny. Kluczowe elementy samochodu mają przejechane zaledwie 68 000 kilometrów, podobnie jak kilka detali z wersji po liftingu. Samo nadwozie kombi z kilkoma elementami technicznymi ma przejechane jednak już 150 000 kilometrów.
![Renault_Clio_RS_kombi_2023-6](https://wrc.net.pl/media.php?url=https%3A%2F%2Focs-pl.oktawave.com%2Fv1%2FAUTH_31b548cfed58484085a001af5d8ac982%2Fwrc-prod%2F2024%2F01%2FRenault_Clio_RS_kombi_2023-6-jpg.webp)
Dane te nie mają jednak tak dużego znaczenia jak w przypadku „normalnych samochodów”. Podczas prac mężczyzna zastosował bowiem dużo zupełnie nowych części. Dlatego też nie powinniśmy się obawiać o efekt końcowy, bo wszystko powinno działać bez zarzutu.
Właściciel za swojego świętego Graala oczekuje 19 000 euro, czyli około 80 000 złotych. Cóż, jest to z pewnością najdroższe Clio w kombi na świecie, ale także najbardziej rzadkie. Prawdopodobnie jest to ewenement na skale światową.