Jedyne takie BMW w kombi z Dieslem
Dział indywidualnych modyfikacji BMW powstał z myślą o najbardziej wymagających klientach. Zwraca uwagę na detale i ekskluzywność modyfikowanych samochodów. Poszczególne elementy wyposażenia wykonywane są ręcznie i powinny podkreślać wymagania właściciela. Bardzo często w ofercie znajdują się rownież niedostępne w inny sposób materiały, czy zestawienia kolorystyczne.
Dlatego też po zestaw wyposażenia „Individual” najczęściej sięgają klienci takich samochodów jak BMW M5, czy BMW M760Li. Dziś mamy jednak coś zupełnie innego, z czasów, gdy dział miał zaledwie kilka lat.
To model BMW Touring 530d generacji E39. Tego typu samochód ma służyć jako wierny towarzysz podróży, pokonując setki tysięcy kilometrów. Niewiele osób sięgnie więc po modyfikacje indywidualne, gdy mogłaby po prosty wziąć wersję M5 z silnikiem V8. Co ciekawe, ten samochód nie powstał na zamowienie klienta, a został zlecony przez kogoś z „wewnątrz”. BMW zleciło wyprodukowanie samochodu do celów prezentacyjnych jako demonstrację możliwości nowej dywizji Individual.
Duży przebieg, ale zobaczcie na ten stan
Na całym świecie nie znajdziemy innego tak przygotowanego egzemplarza. Kombi w bardzo rzadkim kolorze Brass metallic zostało wyprodukowane w 2002 roku i dziś oferowane jest przez holenderskiego dealera. Na liczniku znajduje się 227 000 km, co nie jest małym wynikiem, ale… spójrzcie na jego stan. Właściciele musieli naprawdę pokochać ten samochód, aby utrzymać go w idealnej kondycji przez 19 lat.
Jasnobrązowy metalik harmonizuje z luksusowym wnętrzem wyposażonym w jasną skórę i żółto-zielone wykończenie deski rozdzielczej. Nie zabrakło dodatkowych akcesoriów w postaci najlepszych foteli z elektrycznym sterowaniem i ogrzewaniem, podwójnych szyb w drzwiach czy systemu nawigacji. Kabina po wielu latach użytkowania pozbawiona jest śladów, auto optycznie jest w wybitnie dobrym stanie.
Full wypas i wysoka cena
Pod maską w pełni wyposażonego BMW kryje się rzędowy sześciocylindrowy Diesel o pojemności 3 litrów. Automatyczna skrzynia biegów przenosi moc 241 koni mechanicznych na tylne koła. Z technicznego punktu widzenia wszystko powinno być ok, a auto ma starannie utrzymywaną historię serwisową.
W związku z powyższym, całkowita cena 12 950 euro (59 000 zł) nie powinna być zaskoczeniem. Dziś ten model BMW z podobnym napędem można dostać za ułamek tej kwoty. Ale żaden z nich nie będzie ani tak unikatowy, ani zachowany w tak dobrym stanie.