Flagowy SUV z niezawodnym turbodieslem za 30 tys. złotych! Ma świetne spalanie i cechę: "im starszy tym lepszy" [ZDJĘCIA]

Flagowy SUV z niezawodnym turbodieslem za 30 tys. złotych! Ma świetne spalanie i cechę: "im starszy tym lepszy" [ZDJĘCIA]

hyundai-suv-ix35-tucson

Podaj dalej

Wielu kierowców nie dostrzega, a może nie chce dostrzegać, korzyści płynących z posiadania niektórych konkretnych egzemplarzy. Ten flagowy SUV Hyundaia często może być mylący – ale ma szereg cech, które sprawiają, że na rynku aut używanych jest prawdziwym hitem. Jedną z nich jest świetna niezawodność.

Flagowy SUV w dobrych pieniądzach

hyundai-suv-ix35-tucson

We wrześniu ubiegłego roku koreański producent zaprezentował Hyundaia Tucsona czwartej generacji. SUV przykuł uwagę niezwykłą stylizacją reflektorów w przedniej masce, które są widoczne dopiero po uruchomieniu silnika. Pojawiła się też hybryda plug-in i rozszerzona wersja. Ale nowy Tucson może być tylko marzeniem dla wielu kierowców, ponieważ kosztuje (w podstawie) ponad 150 000 zł. 

Jeśli skierujesz swoją uwagę na rynek aut używanych, może być dużo lepiej. Druga generacja koreańskiego SUV-a, który w Europie sprzedawany był jako ix35, jest dostępny już od… 18 000 zł. Trzecia generacja, która wróciła do globalnej nazwy Tucson. Za około 12 000 zł więcej możemy mieć nowoczesny, duży SUV i mocniejsze, mniej paliwożerne silniki. 

hyundai-suv-ix35-tucson

Druga generacja bywała problematyczna. Niemieckie dzienniki zwracają uwagę na sprzęgło i zużyte łożyska. Sporadycznie pojawia się także awaria rozrusznika, awaria ABS, czy uszkodzenie turbosprężarki w 2-litrowym turbodieslu. Często konieczna jest wymiana przednich i tylnych reflektorów. 

Im starszy tym lepszy

Ix35, czyli druga generacja, pojawiła się w 2009 roku. Następca, Tuscon, zadebiutował sześć lat później i nie cierpi na takie problemy. Nowszy SUV również może mieć problemy ze światłami, a przy zakupie trzeba zwrócić także uwagę na hamulce. Ale nie ma tu żadnych problemów z wyciekami płynów. 

hyundai-suv-ix35-tucson

Co ciekawe, jak informuje Auto Bild, jeśli chodzi o częstotliwość awarii, zwycięzcą między dwoma modelami jest… starszy SUV. W nowym raporcie TUV trzecia generacja znajduje się poniżej średniej dla samochodów 3- i 4-letnich. Gdy jednak spojrzymy na 10- i 11-letnie samochody, ix35 znajduje się na świetnym 24. miejscu. To śmietanka niezawodności kompaktowych SUV-ów. Wygląda na to, że ten samochód starzeje się po prostu jak wino. 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News