Dacia Jogger miała być sprzedażowym hitem. Tanie kombi ma 1 rzecz, która już całkowicie ją dyskwalifikuje

Połączenie kombi z crossoverem, czyli najnowsza Dacia Jogger, miała być sprzedażowym hitem. Niestety, ale samochód rozczarowuje jeszcze zanim na dobre pojawił się w sprzedaży. Jeśli rozważaliście zakup tego samochodu, musicie zwrócić uwagę na jeden aspekt, który naszym zdaniem totalnie dyskwalifikuje nowego Joggera. 

Dacia Jogger
Podaj dalej

Dacia Jogger fatalnie w testach

dacia jogger

Dacia Jogger to nic innego jak bardziej stylowa wersja kombi najnowszego Sandero/Sandero Stepway. Samochód przeszedł właśnie bardzo dogłębne testy bezpieczeństwa, w których otrzymał… 1 gwiazdkę. 

Co ciekawe, rodzeństwo Joggera, czyli Dacia Sandero, w zeszłym roku otrzymała dwie gwiazdki. Samochód otrzymał je jednak „na styk”, a Jogger stracił w porównaniu do starszego brata kilka punktów. Przygnębiający wynik pojawił się z powodu braku przypomnienia o zapięciu pasów w trzecim rzędzie, ale to dopiero początek góry lodowej. 

W kategorii Dorośli i Dzieci 7-miejscowa Dacia uzyskała odpowiednio 70 i 69 procent ocen. W kategoriach Piesi i bezpieczeństwo wynik ten jest niemal dwukrotnie niższy – 41 i 39 procent. Oceny te są dzielone z Sandero, które zostało przetestowane w konfiguracji Stepway z 1-litrowym silnikiem benzynowym TCe. 

dacia jogger

Honda i DS dużo lepiej

Euro NCAP przetestowało również nową Hondę HR-V, która osiągnęła znacznie lepsze wyniki. Mały crossover otrzymał cztery gwiazdki, z 82% w kategorii Dorosły, 75% w przypadku dziecka i 78% w ostatnich dwóch kategoriach – Piesi i Bezpieczeństwo. Euro NCAP zauważa, że jeśli chodzi o „bezpieczeństwo, nowy HR-V jest wszechstronny, ale osiągi w wypadkach, szczególnie dla dziecki siedzących z tyłu, nie były tak solidne, jak oczekiwaliśmy”. 

Wreszcie, kolejnym autem, który przeszedł testy, był DS 4. Model osiągnął 85, 86, 74 i 65 procent w kategoriach Dorosły, Dziecko, Pieszy i Bezpieczeństwo. Specjalista chwalił jego „solidne wyposażenie zabezpieczające przed wypadkami”. 

Niemniej jednak samochód nie załapał się na pięciogwiazdkową ocenę, ponieważ jego autonomiczny system hamowania awaryjnego nie działał bezbłędnie. Takie testy odbywają się na testach torowych podczas symulacji wypadku z innymi pojazdami. To system z kamerą, podczas gdy Euro NCAP zaleca stosowanie czujnika radarowego, który jest częścią opcjonalnego pakietu Safety Pack Plus.

Przeczytaj również