Wiemy, jak będzie wyglądać nowy Volkswagen Passat! Fani kultowego modelu nie będą zachwyceni [GALERIA]

Wiemy, jak będzie wyglądać nowy Volkswagen Passat! Fani kultowego modelu nie będą zachwyceni [GALERIA]

elektryczny-volkswagen-passat

Podaj dalej

Zapowiadany jako „awangardowa limuzyna klasy premium” nowy model koncernu Volkswagen po raz pierwszy został zaprezentowany na Salonie Samochodowym w Genewie w 2018 roku. Choć od tego czasu minęło już mnóstwo czasu, my wciąż nie wiemy jak będzie wyglądać nowy elektryczny Passat. Do internetu trafiły jednak szpiegowskie zdjęcia modelu I.D. Vizzion – samochód wygląda jak elektryczny Volkswagen Passat. Fani nie będą zadowoleni. 

Nowy Volkswagen w pełni elektryczny

Modele produkcyjne mają pojawić się w 2023 roku. Wraz ze zbliżającym się debiutem fotografiowie szpiedzy przyłapali czterodrzwiowego sedana podczas testów w Europie. Jak widać, model produkcyjny w niewielkim stopniu przypomina koncepcję, która została wprowadzona prawie 4 lata temu. 

Volkswagen I.D. Vizzion mający być elektrycznym Passatem został przyłapany w minimalnym kamuflażu. Samochód ma całkowicie zamkniętą osłonę chłodnicy, która jest zapyta niewielką naklejką. Dalej widzimy wyrazisty przedni zderzak z pionowymi kurtynami powietrznymi i centralnym wlotem. Wydaje się mieć wstawkę z siatki o strukturze plastra miodu. 

Idąc dalej, widzimy wyrazistą linię ramion, przypominającą resztę składu ID. Prototyp porusza się również na aerodynamicznych felgach i ma wysokie progi boczne, które pomagają ukryć akumulatory samochodu. 

Jakie silniki? Jaki napęd?

Volkswagen ma także zintegrowany tylny spojler oraz szerokie trzecie światło stopu. Prototyp ma sporych rozmiarów szklany dach. Choć trudno ocenić dokładny rozmiar samochodu, I.D. Vizzion jako koncept mierzył 5163 mm długości i rozstaw osi niecałych 3100 mm. 

Pozostając przy koncepcie z 2018 roku, Volkswagen wyposażył go wówczas w akumulator o pojemności 111 kWh i dwusilnikowy napęd na wszystkie koła. Łączna moc tego zestawu wyniosła 306 KM. Tak konfiguracja umożliwiłaby modelowi przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,3 sekundy oraz zasięg 665 km w cyklu WLTP. 

Wcześniejsze plotki sugerowały jednak, że produkcyjny, elektryczny „Passat” będzie oferowany w konfiguracjach zarówno z napędem na tył, jak i wszystkie koła – z wieloma zestawami akumulatorów. Oczywiście, nie znamy jeszcze szczegółów i wciąż nie mamy pewności, jak będzie nazywał się najnowszy elektryk Volkswagena. 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News