Czy Formuła 1 uratuje świat przed zakazem silników typu Diesel? Przełomowe badania w sporcie

Rygorystyczne normy emisji spalin nie omijają także Formuły 1. Producenci startujący w najbardziej prestiżowej serii motosportowej poszukują wspólnie z FIA nowego ekologicznego paliwa. Najnowsze próbki już zostały dostarczone przez francuską organizację. Wszystko po to, aby spełnić cel, jakim jest neutralność węglowa do 2030 roku. Czy to oznacza, że silniki typu Diesel są niezagrożone? Całkiem możliwe!

Czy Formuła 1 uratuje świat przed zakazem silników typu Diesel? Przełomowe badania w sporcie
Podaj dalej

Formuła 1 też musi być czysta

ferrari-paliwo-diesel

Jeśli udałoby się opracować paliwo, które nie będzie szkodliwe dla środowiska, zakaz silników typu Diesel i benzynowych nie będzie miał sensu. FIA, jako globalny organ zarządzający sportami motorowymi, uzgodniła specjalną strategię dla Formuły 1. Również królowa sportów motorowych ma stać się neutralna pod względem emisji spalin. 

„Sporty motorowe muszą zmniejszyć wpływ na środowisko. Musimy przyspieszyć ten postęp.”

W tym celu organizacja FIA zleciła opracowanie biopaliwa uznawanego za „w 100% zrównoważone” i zgodne z surowymi przepisami F1. Czy silniki typu Diesel też na tym skorzystają?

ferrari-paliwo-diesel-vettel

Pierwsze próbki paliwa zostały już dostarczone do Ferrari, Hondy, Mercedesa i Renault, które dostarczają zespołom hybrydowe układy napędowe V6. Nie podano żadnych szczegółów dotyczących składu substancji, ale FIA twierdzi, że jest ona „wyłącznie rafinowana przy użyciu bioodpadów”, w przeciwieństwie do wysokooktanowej benzyny używanej w obecnych samochodach Formuły 1.

Biopaliwo dla silników Diesel? 

KIEROWCO! SPÓŹNIŁEŚ SIĘ Z WYMIANĄ OPON? SPRAWDŹ NAJLEPSZE OFERTY!

Udane testy nowego paliwa powinny skłonić dostawców silników do opracowania podobnych substancji. Ostatecznym celem jest wykorzystywanie w 100% zrównoważonych paliw do 2026 roku. 

diesel ceny paliw

Wraz z początkiem sezonu 2021, wszystkie zespoły Formuły 1 muszą używać paliwa, które będzie zawierać 10% dodatek biopaliwa. Będzie to dotyczyło też innych serii. 

Prezes FIA, Jean Todt: – FIA bierze na siebie odpowiedzialność za wprowadzenie motosportu w niskoemisyjną przyszłość. Wszystko po to, by zmniejszyć wpływ naszych działań na środowisko i przyczynić się do bardziej ekologicznej planety. Cieszę się, że nasi członkowie akceptują tę strategię środowiskową. Jest ona częścią inicjatywy zorientowanej na cel, skupiającej się na społecznym wkładzie. Opracowując zrównoważone paliwo wytwarzane z bioodpadów, które może napędzać F1, robimy duży krok naprzód. Przy wsparciu światowych firm energetycznych możemy połączyć najlepsze parametry środowiskowe i technologiczne. 

Przeczytaj również