Czas wyłonić króla kombi! BMW M340i mierzy się z Audi S4 TDI, Volvo V60 Polestar i Mercedesem-AMG C43

Czas wyłonić króla kombi! BMW M340i mierzy się z Audi S4 TDI, Volvo V60 Polestar i Mercedesem-AMG C43

Podaj dalej

Jeśli szukasz szybkiego samochodu kombi, istnieje naprawdę szeroki wybór opcji, które mogą cię zainteresować. Na poniższym filmie widzimy test wydajnych BMW M340i xDrive Touring, Mercedesa-AMG C43 Touring, Audi S4 TDI Avant i Volvo V60 Polestar.

Choć można argumentować, że żaden z właścicieli tych samochodów raczej nie będzie zabierał swoich kombi na tor, jest to najlepszy sposób, aby ustalić, który z nich jest najszybszy. Jak się okazuje, wyniki są dosyć oczywiste. 

BMW m340i Touring

BMW zwycięża

Na pierwszym miejscu znalazło się BMW M340i xDrive Touring. Beemka napędzana 3-litrowym turbodoładowanym silnikiem o mocy 369 KM dysponuje momentem obrotowym w postaci 500 Nm. Na felgach znalazły się opony Michelin Pilot Sport 4S, a czas jaki ustanowiło BMW to 1:39,71. 

Na drugim miejscu w tabeli z wynikami widzimy Mercedesa-AMG C43 Touring z czasem 1:41,17. To kombi korzystało z opon Conitinental Sport Contact 5P. Pod maską Mercedesa znajduje się 3-litrowy silnik V6 z turbo o mocy 385 KM i momencie obrotowym 520 Nm. Jak widać, moc to nie wszystko. Ważne jest również prowadzenie, trakcja i przyczepność, której BMW miało po prostu więcej. 

TDI nie na tor

Audi S4 TDI Avant

Najniższy stopień podium przypadł Audi S4 TDI Avant, który na oponach Hankook Ventus S1 Evo pokonał okrążenie w czasie 1:43.05. To jedyny z czterech samochodów, który korzysta z silnika Diesla. Pod maską siedzi 3-litrowy silnik V6 o mocy 342 KM i momencie 700 Nm. 

Na ostatnim miejscu znalazło się Volvo V60 Touring z rozczarowującym czasem 1:46,22. Szwedzki samochód wyposażony jest w hybrydowy zespół napędowy T8 eAWD i zapewnie 415 KM oraz moment obrotowy w postaci 670 Nm. Zapewnia świetne osiągi na prostej, ale najwyraźniej nie został tak dobrze dostrojony do jazdy po torze, jak pozostałe samochody.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News