Chińska Skoda Octavia RS – za 1/3 ceny „oryginału”

Od kilku lat jesteśmy świadkami gwałtownej ekspansji chińskich producentów na cały świat. Podczas gdy producenci tacy jak Skoda mają sporo problemów, Chińczycy zdają się rozpędzać. Jedną z nich jest Chery, który od zeszłego roku współpracuje z marką Omoda. „O” odnosi się do nowości, natomiast „Moda” – cóż, do mody. Samochody są skierowane do młodszej publiczności, która zwraca uwagę na styl.
https://wrc.net.pl/is-nowe-obowiazkowe-wyposazenie-samochodu-juz-funkcjonuje-kierowcy-placa-za-nie-ok-2000-zl

Plany Chery zakładają, że do 2030 roku będą sprzedawać prawie 1,5 miliona samochodów rocznie (poza Chinami!). Kilka krajów na to nie wystarczy, więc Omoda jest aktywna już dziś m.in. w Rosji, Australii, RPA, czy Meksyku. To właśnie w tym ostatnim miejscu Omoda po raz pierwszy w pełni ujawniła oczekiwany nowy produkt, pierwotnie nazwany S5 GT, który jest bardziej luksusową i bardziej sportową wersją modelu Arrizo 5 GT od macierzystej firmy samochodowej Chery.
Początkowo chińska „Skoda Octavia RS” miała nazywać się S5 GT, ale aby uniknąć sporów z Audi, zdecydowano się na nazwę O5 GT. Co ciekawe, Audi swoich modeli „S5” nie sprzedaje praktycznie tylko w Chinach.

Porządny silnik i niezłe osiągi
Na rynki eksportowe Omoda O5 GT będzie dostępna z mocniejszym silnikiem 1.6 turbo o mocy 197 KM i momencie 290 Nm. Moc przenoszona jest na przednią oś za pomocą standardowej, 7-biegowej automatycznej skrzyni. To wszystko pozwala rozpędzić się od 0 do 100 km/h w zaledwie 6 sekund, a prędkość maksymalna to 220 km/h. To co prawda nieco mniej imponujące liczby, niż Skoda Octavia RS, ale na pewno może pretendować do miana porządnego zamiennika.
Ceny dla Meksyku nie zostały jeszcze opublikowane, ale w Chinach samochód zaczyna się od… 61 tys. złotych. Samochód następnie trafi do Rosji oraz Unii Europejskiej. Nawet jeśli u nas cena będzie nieco wyższa, to wciąż niezwykle atrakcyjna propozycja. Przypomnijmy, że za podstawową Octavię RS trzeba u nas zapłacić prawie 200 000 złotych.
https://wrc.net.pl/is-nowe-obowiazkowe-wyposazenie-samochodu-juz-funkcjonuje-kierowcy-placa-za-nie-ok-2000-zl

