RS7 napędzane jest 4-litrowym silnikiem V8 z podwójnym turbodoładowaniem o mocy 600 KM i momencie obrotowym 800 Nm. Wszystko to jest sprzężone z 8-stopniowym automatem, a cały pakiet daje przewagę 45 KM i 100 Nm nad modelem poprzedniej generacji.
Liczby działają jednak na korzyść Mercedesa
Pod maską GT 63 S 4-Door znajduje się również 4-litrowa jednostka V8 z podwójnym turbo, jednak generuje ona niezwykłe 640 KM i moment obrotowy w wysokości 900 Nm. Moc trafia na wszystkie cztery koła za pomocą dziewięciostopniowej skrzyni biegów.
Mercedes twierdzi, że super sedan potrzebuje tylko 3,1 sekundy, aby osiągnąć prędkość 100 km/h. Podczas testu przewaga Mercedesa była zbyt duża, aby Audi mogło go pokonać. Niebieski AMG GT wyposażony jest również w opony Michelin Pilot Sport 4S.
3… 2… 1…
W wyścigu na 1/4 mili RS7 i GT 63 S wystrzeliwują z linii startu z podobną prędkością. Po pierwszych metrach Mercedes zaczyna jednak budować przewagę, kończąc dystans po 11,1 sekundy. Audi potrzebowało na to o 0,5 sekundy więcej.
Mercedes i jego kilkadziesiąt dodatkowych koni oraz pomruki z rury wydechowej okazały się zbyt wielkim obciążeniem dla Audi. Zobaczcie sami.