To Audi to mały potwór
Jako podstawowy model Audi RS3 generuje 401 KM i dysponuje momentem obrotowym w wysokości 500 Nm. Pochodzą one z 2,5-litrowego, pięciocylindrowego silnika z turbodoładowaniem, połączonego z 7-biegową automatyczną skrzynią biegów. Producent twierdzi, że samochód rozpędzi się od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,6 sekundy, a jego maksymalna prędkość to 290 km/h.
Tuner ABT postanowił pójść o krok dalej, jednak układ napędowy zostawili w spokoju i skupili się na innych ulepszeniach samochodu. Zmiany zaczynają się od 20-calowych kutych felg ABT High Performance HR20. Oprócz świetnego wyglądu, koła są bardzo lekkie, dzięki czemu RS3-R jest jeszcze ostrzejszy na zakrętach.
Standardowy pakiet RS3-R zawiera również sprężyny obniżające ABT, które obniżają samochód o 24,8 mm z przodu i 29,9 mm z tyłu. Kupujący mogą jednak zdecydować się na w pełni regulowany zawias ABT, który obejmuje równo sprężanie jak i rozprężanie. Bez względu na to, na które się zdecydujecie, stabilizatory ABT są w standardzie. Ponadto, samochód zawiera końcówki wydechu ze stali nierdzewnej wykończone w matowej czerni.
Wyróżnia się z tłumu
Zmiany stylistyczne sprawiają, że RS3-R również wyróżnia się z tłumu. Pełny pakiet aerodynamiczny z włókna węglowego obejmuje nowy przedni splitter, nakładki lusterek, przedni zderzak, nakładki na błotniki, czy tylny spojler. Podobnie jak oryginalne Audi RS3, zmiany te są subtelne, ale na tyle muskularne, że większość entuzjastów zauważy różnice.
W kabinie klienci znajdą maty podłogowe ABT, progi drzwi i nasadkę przełącznika Start-Stop. Zanim wejdą do środka powitają ich światła wejściowe ABT. Emblemat na desce rozdzielczej wskaże 200 jednostek, które zostaną wyprodukowane. Dostawy rozpoczną się w przyszłym roku.