To Audi RS Q8 nie spełnia żadnych europejskich norm. Dźwięk silnika V8 bez DPF powoduje gęsią skórkę

To Audi RS Q8 nie spełnia żadnych europejskich norm. Dźwięk silnika V8 bez DPF powoduje gęsią skórkę

Podaj dalej

Przepisy dotyczące emisji spalin w Europie są coraz bardziej surowe, więc producenci nie mają wyjścia, jak dostosować się, instalując filtry cząstek stałych DPF. Dzięki nim samochody dostosowane są do bardziej rygorystycznych przepisów. A co się stanie, jeśli ominiemy przepisy unijne?

Jest złowrogo

Audi RS Q8 DPF

W jaki sposób ten sam pojazd może zapewnić dwie różne ścieżki dźwiękowe? To proste – wszystko zależy od miejsca sprzedaży danego samochodu. 

Niektórzy producenci samochodów oferują opcjonalne układy wydechowe do swoich najbardziej wyczynowych samochodów. Jednak w przypadku Audi RS Q8 nawet najbardziej ekstremalna wersja europejska w niczym nie przypomina tej, którą prezentujemy na filmie poniżej. 

Audi RS Q8 DPF

Full opcja

Wersja europejska ma znacznie stonowany hałas w porównaniu z samochodami sprzedawanymi na Bliskim Wschodzie, czy w Ameryce Północnej. To konkretne Audi porusza się po ulicach Doha w Katarze, a groźny wydech niesamowicie podkreśla osiągi 4-litrowego V8. 

To Audi jest najwyższą wersją z każdym możliwym polem na liście opcji. Ma ceramiczne hamulce, opcjonalny pakiet z włókna węglowego, a także farbę Orca Black Metallic. 

Audi RS Q8 DPF

W Europie nie mamy szans nacieszyć się takim dźwiękiem wydechu sportowego SUV-a, jednakże… Bez filtrów cząstek stałych Audi RS Q8 prawdopodobnie w ogóle nie pojawiłoby się na Starym Kontynencie. 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News