Diesel z rekordowo niskim spalaniem
W ostatnich latach w Europie byliśmy i wciąż jesteśmy świadkami ogromnych zmian. Przepisy i nowe pomysły rządzących popychają producentów w kierunku zakazu sprzedaży silników typu Diesel.
Nic dziwnego, bo wyższa sprawność i niskie spalanie silników typu Diesel było niejako faworyzowane. Ich udział w rynku szybko przekroczył 50%, ale politycy chcieli zmienić swoich faworytów. Diesel stracił więc nie tylko poparcie, ale stał się wręcz czymś w rodzaju niechcianego bękarta. Klienci wciąż chcą tych silników, ale coraz bardziej rygorystyczne normy emisji spalin z sukcesem odpychają producentów od ich sprzedaży. Pamiętacie jeszcze czasy, gdy można było kupić takie auta jak VW Polo, czy Skoda Fabia z silnikiem typu Diesel? Dziś nie znajdziecie ich nawet w dużych SUV-ach.
Na szczęście wciąż możemy kupować używane Diesle.
Honda w 2017 roku wprowadziła na rynek nowy superwydajny Diesel o zużyciu 3,7 litra na 100 kilometrów. Niestety, ale klimat polityczny nie odpowiadał nowemu silnikowi, więc rok później trafił na śmietnik historii.
Na szczęście jednostka zdążyła trafić do wciąż aktualnego Civica 10. generacji. Ostatni Civic z Dieslem to musi być wielka rzadkość i jak wspomnieliśmy, w Niemczech jest ich tylko 20 na sprzedaż. Większość z nich ma jednak około 150 000 kilometrów przebiegu.
Prawdziwa okazja
Ten konkretny egzemplarz w wersji wyposażeniowej Elegance został zarejestrowany pod koniec 2019 roku i od tego czasu przejechał tylko 5900 kilometrów. To naprawdę wytrzymały samochód, z całą praktycznością Civica najnowszej generacji. Silnik o mocy 120 KM pozwoli bez większego wysiłku jeździć z całą rodziną przy rekordowo niskim spalaniu.
To wszystko może być twoje za mniej niż 24 000 euro czyli około 100 000 złotych. Biorąc pod uwagę to, co dziś można kupić za te pieniądze, jest to wręcz cudowna oferta. Honda już nie produkuje silników typu Diesel, a ostatnia z nich może kiedyś nawet zainteresować kolekcjonerów.