235-konny Diesel ze złotej ery pojawił się na sprzedaż. Jego cena jest śmiesznie niska 

Wydaje się, że złota era motoryzacji minęła już jakiś czas temu. Jeszcze nie tak dawno producenci bardziej skupiali się na tym, aby ich samochody dawały prawdziwą radość z jazdy, były przy tym ekonomiczne i zorientowane bezpośrednio na potrzeby klienta. Dziś muszą bardziej skupiać się na tym, aby wypełnić całą listę przepisów ustalonych przez Unię Europejską, więc nie do końca możemy ich za to winić. 235-konny Diesel właśnie ze złotej ery pojawił się na sprzedaż. 

jaki olej do diesla
Podaj dalej

Używany Diesel budzi emocje do dziś

uzywane-renault-laguna-diesel
fot. mobile.de

Jeśli nie jesteś fanem wielkich ekranów na desce rozdzielczej i małych silników pod maską, ten Diesel jest idealny dla ciebie. Dziś nie można kupić już podobnego samochodu tej klasy nawet u producentów premium takich jak Mercedes, który niedawno wycofał ze swojej oferty wszystkie silniki V6 i V8. Nawet niemiecki producent korzysta dziś już tylko z rzędowych, turbodoładowanych jednostek. Co prawda są one nawet mocniejsze od starszych V6, czy V8, ale z kulturą pracy, dźwiękiem i romantyzmem nie mają zbyt wiele wspólnego. 

Jeszcze nie tak dawno nawet „zwykli” producenci potrafili oczarować jakimś konkretnym modelem, który otrzymywał duży silnik. W tym konkretnym przypadku mówimy o Renault Laguna, które było produkowane do 2015 roku. Ostatnia generacja francuskiego klasyka dostępna była nawet z sześciocylindrowym silnikami. Z dzisiejszego punktu widzenia takie coś jest nie do pomyślenia. 

uzywane-renault-laguna-diesel
fot. mobile.de

Pod maską Laguny w najbardziej gorącej wersji pracowało benzynowe 3,5 V6. Silnik ten generował 238 KM i dysponował momentem 330 Nm. Drugim równie ciekawym, a z punktu widzenia codziennego użytkowania pewnie i nawet ciekawszym silnikiem, było 3.0 V6 dCi o mocy 235 KM i 450 Nm. Silnik ten był rzadkością, a diesel w Lagunie potrafił rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 7,5 sekundy. Maksymalna prędkość wynosiła 242 km/h. Co więcej, silnik ten dostępny był we wszystkich rodzajach nadwozia. 

Świetne wyposażenie, niski przebieg i śmiesznie niska cena

uzywane-renault-laguna-diesel
fot. mobile.de

Kiedyś silniki V6 mogliśmy znaleźć u większej liczby producentów, takich jak Alfa Romeo, Volkswagen, czy Skoda. W czasie, gdy Renault Laguna była dostępna jako nowa, tylko Francuzi ze „zwyczajnych” producentów mieli taki silnik w swojej ofercie. Dziś nie mają jednak niczego, co mogłoby być chociaż zbliżone do takiej Laguny. Dużo większy Talisman był dostępny co prawda z silnikiem typu diesel, ale miał on pojemność 1.6 i dysponował mocą 160 KM. W porównaniu z poprzednim V6, to brzmi niemal jak żart, prawda?

Jeśli jednak marzy ci się taki Diesel V6, dziś pojawia się nietypowa okazja. Wybór tego typu jednostek w całej Europie jest naprawdę niewielki. Więc jeśli już pojawia się jakiś egzemplarz, budzi on naprawdę spore zainteresowanie. Wyposażenie w tych modelach zawsze jest z najwyższej półki, ale często mamy do czynienia z wysokimi przebiegami, najczęściej jest to też nadwozie coupé. 

uzywane-renault-laguna-diesel
fot. mobile.de

Tym razem przebieg nie powinien być jednak problemem, bowiem ten francuski Diesel zrobil zaledwie 112 000 kilometrów. Samochód jest w naprawdę ładnym stanie i jest dostępny w Monachium, gdzie można kupić go za 8900 euro (40 000 zł). To śmieszna cena jak za samochód z taką technologią. 

Oczywiście, samo Renault Laguna nie jest idealnym samochodem i z pewnością nie spodoba się każdemu. Ale ma ono także swój urok, tym bardziej z jednostką V6 pod maską. 

Przeczytaj również