Powstanie mistrzostw wiąże się z oddzieleniem rywalizacji prywatnych załóg z zespołami fabrycznymi w samochodach R5. Na ten moment do WRC 2 Pro przystąpiły Citroen Racing i M-Sport Ford World Rally Team. Wraz z publikacją listy zgłoszeń na Rajd Monte Carlo udział potwierdził team Skoda Motorsport.
Wsparcie dla WRC 2
Rzecznik Hyundaia ds. programów klienckich, James Broomhead wyjaśnił nam, dlaczego koreańska marka nie przystąpi do tej rywalizacji. – W tym sezonie nie uruchomimy fabrycznego programu w WRC 2 Pro – mówi Broomhead. – Zamiast tego pozostawimy reprezentowanie naszego samochodu R5 naszym klientom. Nie chcemy być w sytuacji, w której prosimy ich, aby rywalizowali przeciwko nam. Wolimy zapewnić pełne wsparcie w bardzo konkurencyjnej klasie [WRC 2] poprzez Departament Programów Klienckich.
Wykluczenie WRC 2 Pro oznacza, że to nie zespół Hyundaia jest ewentualną opcją na tę kategorię dla Kajetana Kajetanowicza (nie wykluczył tego w rozmowie z nami). Współpraca z trzykrotnym rajdowym mistrzem Europy jest jednak oczekiwana w Alzenau. – Kajetanowicz jest naturalnie bardzo utalentowanym kierowcą, co pokazały już jego wyniki w ERC i chcielibyśmy zobaczyć go w WRC 2 za kierownicą i20 R5 – oświadczył Broomhead.
Huttunen poza Hyundaiem
Wczoraj informowaliśmy o możliwym zakończeniu programu rozwoju młodych kierowców marki (Hyundai Motorsport Driver Development Program). Broomhead potwierdził w rozmowie z Marcinem Zabolskim, że współpraca z dotychczasowym juniorem, Jarim Huttunenem dobiegła końca. – Decyzja o wstrzymaniu programu HMDP została podjęta jeszcze w zeszłym roku – wyjaśnia rzecznik. – Chcemy skupić się wyłącznie na zwycięstwach fabrycznego zespołu w WRC. Oczywiście nie przestaniemy poszukiwać młodych talentów, co będzie częścią naszych wysiłków w najbliższej przyszłości.