Harmonogram Rajdu Śląska – hit, czy kit?

Już w piątek wieczorem wystartuje 2. Rajd Śląska, 4. runda RSMP. Zanim zawody rozpoczną się na dobre, postanowiliśmy sprawdzić, jak wygląda harmonogram imprezy. Ile będzie można zobaczyć, gdzie i kiedy?

Harmonogram Rajdu Śląska – hit, czy kit?
Podaj dalej

Czwarta runda mistrzostw Polski będzie pierwszą i zarazem jedyną wizytą kawalkady RSMP na Śląsku. Wszyscy pamiętamy czasy, kiedy kibice śląską rundę kojarzyli z Rajdem Wisły, jednak drugi rok z rzędu to właśnie Rajd Śląska dzierży pałeczkę najważniejszej imprezy w tym województwie. Kolejny raz w tym sezonie będziemy obserwowali efekt zapętlania oesów. Wydaje się, że przy obecnym formacie regulaminów i określonych nakazach i limitach taka sytuacja będzie obserwowana coraz częściej. Czy to dobre dla widowiska? Na to pytanie musicie odpowiedzieć sobie sami. Spójrzmy jednak w harmonogram, zacznijmy od samego początku.

Kibice przeżywanie Rajdu Śląska mogą rozpocząć już w czwartek. Wtedy to w godzinach 13:00-19:00 odbywać będzie się zapoznanie z trasą. Można ustawić się w okolicach startu, bądź mety poszczególnych oesów i zebrać kilka autografów, czy zrobić sobie pamiątkowe zdjęcie. Zawodnicy i tak będą musieli się tam zatrzymać, aby zebrać odpowiednie wpisy do kart zapoznania, więc jeśli ładnie poprosicie, to z całą pewnością zgodzą się na szybkie zdjęcie. Dla rządnych prawdziwych wrażeń i emocji swoisty start zabawy nastąpi z kolei w piątkowe południe.

Odcinek testowy

29 czerwca 2018 r. (piątek), w godz. 12:00-15:00 – Odcinek testowy Bieruń ERG (ul. Królikowskiego) o długości 3,0 km zostanie zorganizowany w miejscowości Bieruń. Do udziału w odcinku testowym dopuszczone będą wyłącznie prawidłowo oklejone samochody zgłoszone do rajdu po odbyciu badania kontrolnego oraz uiszczeniu stosownej opłaty. – mówi regulamin. Zawsze dobrze przejść się na oes testowy. Jest to okazja do zapoznania się z tempem poszczególnych zawodników i osobistej analizy tego, kto podczas nadchodzących oesów będzie miał największe szanse na zwycięstwo. Tutaj można też w łatwy sposób zauważyć, na ile zawodnik jest w stanie zmienić styl jazdy i poprawić się z jednego przejazdu na drugi. Zawsze to kilkadziesiąt dodatkowych przejazdów – dla petrolheadów wartość bezcenna.

Park przedstartowy i Start Honorowy

29 czerwca 2018 r. (piątek), godz. 18:30 – Stadion Śląski, obok bramy nr 7, ul. Katowicka 10, 41-500 Chorzów – po pierwszych emocjach na odcinku testowym warto wybrać się na Stadion Śląski. Tam zlokalizowany będzie m.in. park serwisowy, tam też odbędzie się ceremonia startu. O godzinie 18:30 samochody zaczną się ustawiać, a następnie od 19:00 na płycie stadionu obserwować będziemy start honorowy. (W przypadku RSMŚl. ceremonia rozpocznie się już o godzinie 17:00!)

Piątkowe oesy

PKC 0 dla RSMP zaplanowany jest na godzinę 20:00, wtedy to zawodnicy wyjadą z serwisu i udają się na pierwsze dwa oesy rajdu. OS1 Mikołów wystartuje o godzinie 21:00. Próba po ulicach miasta będzie liczyła sobie 1,9 km i będzie pierwszym zapętlonym oesem imprezy. Tuż po Mikołowie zawodnicy przejadą pod Stadion Śląski, gdzie odbędzie się kolejny superoes, tym razem mierzący sobie 1,5 km. Jego start zaplanowano na godzinę 22:00.

W tym miejscu musimy podkreślić, zawodnicy RSMP będą ostatnimi na trasie! Wcześniej piątkowe oesy pokonywać będą uczestnicy mistrzostw Śląska, a także historycznych mistrzostw Polski. Oznacza to, że pierwsza załoga na OS1 Mikołów pojawi się o godzinie 19:00, z kolei na OS2 Stadion Śląski o godzinie 20:00!

Sobotnie oesy

Tutaj pojedziemy już wedle właściwego porządku, tj. pierwsi na trasie będą uczestnicy mistrzostw Polski, następnie HRSMP i RSMŚl. Jeśli chodzi o dwa pierwsze cykle, czyli te o randze mistrzostw Polski, ściganie wystartuje o godzinie 8:25 od próby OS3 Suszec, a następnie w tej samej pętli zawodnicy zmierzą się jeszcze z testami Bzie, Chybie oraz ponownie Suszec. W popołudniowej pętli pojedziemy w kolejności: Bzie, Chybie oraz kończący zmagania Power Stage Suszec. Dla mistrzostw Śląska sytuacja wygląda nieco inaczej, oni na trasie w sobotę pojawią się dopiero o godzinie 11:25 na oesie Bzie 1. Warto zauważyć, że test Bzie dla RSMŚl. podzielony został na dwie części, a więc tuż po Bzie 1 załogi przejadą krótką dojazdówkę po trasie oesu i po chwili wjadą na Bzie 2. Następnie w pierwszej pętli RO przejedzie skrócone próby Chybie i Suszec, a w drugiej pętli zmagania zakończone zostaną na testach Bzie 1 i Bzie 2.

Musimy podkreślić, że oesy Suszec oraz Chybie będą zapętlone. Oznacza to, że zawodników RSMP i HRSMP zobaczymy tam dwukrotnie w trakcie jednego oesu (RSMŚl. tylko raz). To kolejny raz w tym sezonie otwiera nam szansę do tego, aby zawodników widzieć wiele razy. Przykładowo – o poranku możemy wybrać się na Suszec i zobaczyć ulubieńców łącznie cztery razy, a następnie po serwisie przenieść się na Chybie i tam zobaczyć ich kolejne dwa razy. To z całą pewnością spodoba się kibicom. W końcu przecież o to w tym chodzi, aby zobaczyć jak najwięcej przejazdów. Doskonałym pomysłem wydaje się również to, że podczas piątkowych superoesów na trasie najpierw będzie RO, a RSMP będą kończyły zmagania. W przeciwnym wypadku kibice Stadion Śląski opuszczaliby grubo po północy, a wtedy z całą pewnością byłby problem z wczesnym wstawaniem na sobotnie próby. Czy zatem podoba nam się harmonogram Rajdu Śląska? Mamy miejskie superoesy, są testy drogowe, a nawet łącznik szutrowy. Wszystko ciekawe, skondensowane. JEST OK!

fot. Łukasz Kufner

Przeczytaj również