Griazin jedzie bezbłędnie, polscy kierowcy są tłem dla Rosjanina

Griazin jedzie bezbłędnie, polscy kierowcy są tłem dla Rosjanina

24 interakcje

Podaj dalej

Nikołaj Griazin i Jarosław Fedorow są niekwestionowanymi liderami 27 Rajdu Rzeszowskiego. Rosyjska załoga wygrała 4 z 5 odcinków specjalnych i po pierwszym dniu rajdu z przewagą 23.8 sekundy prowadzi w klasyfikacji generalnej.

Rosjanin prowadzący Skodę Fabię R5, potwierdził swoją dominację popołudniu. Podczas drugiego przejazdu przez Blizianki wyprzedził Grzegorza Grzyba o 9,8 s. Kolejnym kierowcą na mecie tego odcinka był Tomasz Kasperczyk.

Problemy techniczne dalej prześladują Łukasza Habaja. Katowiczanin już rano stracił trzy minuty wskutek problemów z rajdówką. Na trzecim OS strata wynosiła już ponad półtorej minuty. Niestety Fiesty RS Habaja nie zobaczyliśmy na starcie czwartego odcinka specjalnego – samochód został w serwisie.

A ten kolejny raz pad łupem Griazina, który na odcinku Lubenia był szybszy o 5,5 s od Grzyba. Trzeci wynik na tej próbie uzyskał Mikołaj Marczyk.

fot. Tomasz Kaliński

Krótki 4-kilometrowy superoes nie mógł przynieść znaczących zmian w klasyfikacji generalnej. Minimalnie bo zaledwie o 0.5 sekundy Griazin wyprzedził Grzegorza Grzyba ale to nie on cieszył się ze zwycięstwa na 5 odcinku specjalnym. Kierowcą, który okazał się bezkonkurencyjny na superoesie był Mikołaj Marczyk w Skodzie Fabii R5, który objechał Rosjanina o 0.9 sekundy.

Należy mieć na uwadze, że Griazin nie został zgłoszony do imprezy jako uczestnik Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, więc klasyfikowany będzie tylko w tabelach FIA European Rally Trophy.

fot. Maciej Niechwiadowicz

W klasie Open N liderem jest Wojciech Chuchała w Subaru Imprezie STi.

W “ośce” do startu ostatniej próby nie wystartował Tomasz Zbroja, którego mechanicy nie uporali się z awarią chłodnicy. Fabrycznie nowy układ chłodzenia po rozpakowaniu okazał się nieszczelny.

Jutro załogom do pokonania zostało 6 odcinków specjalnych. Start OS-6 Pstrągowa 1 zaplanowany jest na godzinę  09:10.

Dołącz do dyskusji

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News