Mustang z 1965 roku ma końcówkę numeru VIN 00002, co oznacza że z fabryki wyjechał tuż po pierwszym Mustangu kabriolecie z numerem VIN kończącym się na 00001 – ten znajduje się w Henry Ford Museum w Dearborn, Michigan.
Obydwa samochody były modelami przedprodukcyjnymi, jednak zawsze wokół identyfikacji pierwszych na świecie Mustangów pojawiało się sporo kontrowersji. Ford nigdy nie zachowywał precyzyjnych zapisów produkcyjnych, a pierwsze samochody nie były budowane w odpowiedniej kolejności. To znaczy, że tak naprawdę nikt nie wie, który Mustang zjechał z linii produkcyjnej jako pierwszy. Ta zaś ruszyła w pierwszych miesiącach 1964 roku.
Można jednak z dużą dozą prawdopodobieństwa założyć, że prezentowany poniżej model o kolorze Caspian Blue jest pierwszym Mustangiem coupe, biorąc pod uwagę bardzo niski numer VIN oraz wiele cech charakteryzujących jedynie Mustangi pochodzące z linii pre-produkcyjnej. Mowa o prostej dźwigni zmiany biegów, czy blaszanych spawach i pieczęciach. Sam Ford przyznał, że to jest pierwszy Mustang coupe.
Sam samochód, podobnie do kabrioletu wystawionego w gablocie w Henry Ford Museum, miał zostać wysłany do kanadyjskiego dealera zaraz po jego zbudowaniu, po to by ten mógł wystawić go przed swój salon w dniu prezentacji samochodu, 17 kwietnia 1964 roku. Jednakże, w nieznany do dziś sposób samochód nie dotarł do Kanady, ostatecznie trafiając do salonu Whitehhorse Motors w Stanach. W ostateczności auto znalazło swojego nabywcę i od tego czasu zmieniało go 13 razy. Jego obecnym właścicielem jest pasjonat historii Mustanga – pan Bob Fria.
Choć odnalezienie pierwszego w historii zbudowanego Mustanga może być niełatwym, a wręcz niemożliwym zadaniem, zupełnie odwrotnie sprawy mają się w przypadku pierwszego sprzedanego Mustanga. Mowa tu o Mustangu 1964½ w kabriolecie, którego 15 kwietnia 1964 roku kupił Gail Wise, dwa dni przed rozpoczęciem oficjalnej sprzedaży.