Firma RENNtech uważa, że 400 koni w hot-hatchu to dalej za mało. Mercedes A45 AMG dostanie dwia pakiety podnoszące moc

Może się wydawać, że najnowsza generacja Mercedesa klasy A osiągnęła już granice możliwości czterocylindrowego, 2-litrowego silnika z turbo.

Firma RENNtech uważa, że 400 koni w hot-hatchu to dalej za mało. Mercedes A45 AMG dostanie dwia pakiety podnoszące moc
Podaj dalej

W modelu A45 S wyciśnięto z niego 421 KM i 500 Nm momentu obrotowego. Dzięki temu samochód rozpędza się od 0-100 km/h w 3,9 sekundy, a jego maksymalna prędkość to 270 km/h.

Taka baza to gratka dla tunerów, którzy zawsze są w stanie wycisnąć z silnika nieco więcej. Firma Renntech postanowiła wziąć niemieckiego hot-hatcha na swój warsztat. Warsztat tuningowy założony w 1989 roku z siedzibami na Florydzie i w Niemczech, wprowadzi na rynek w pierwszym kwartale 2020 roku  dwa imponujące zestawy ulepszeń dla tego modelu. Zwiększą one moc samochodu odpowiednio do 550 i 600 KM.

Obecnie trwają jeszcze prace nad modyfikacją oprogramowania. W skład całego zestawu wchodzą również modyfikacje turbosprężarki i układu wydechowego. Tej wiosny pojawi się również sam dedykowany wydech, który Renntech przygotowuje specjalnie dla A45. Jest on oparty na oryginalnym katalizatorze i jak zapewnia producent – ma odpowiedni sportowy dźwięk.

Oprogramowanie będzie można zamówić już od połowy stycznia. Nowy software zwiększa moc do 475 KM i da 575 Nm momentu obrotowego. Inne modyfikacje, które można znaleźć na półkach tunera, to zdalnie sterowany zawór układu wydechowego, który można zamontować do standardowego wydechu lub zestaw sprężyn obniżających, a także 19- lub 20-calowe koła.

Przeczytaj również