Dwa nowe modele Mercedesa

Wkrótce po prapremierze AMG GT R, Mercedes zaprezentował dwa nowe warianty dwuosobowego, sportowego roadstera. Model GT oraz wzmocniony GT C. Oba wyposażone w materiałowy dach, aluminiowe nadwozie i silnik V8.

Dwa nowe modele Mercedesa
Podaj dalej

-Rozszerzamy naszą rodzinę AMG GT o nasze dwa ekscytujące warianty modeli Roadster. Również do AMG GT C wprowadzamy nowy model, do którego zostały przeniesione główne elementy związane z wydajnością od AMG GT R. Efekt: bardzo dynamiczna jazda w ekskluzywnym wnętrzu połączona z uczuciem swobody, jaki daje kabriolet – powiedział Tobias Moers, prezes Mercedes-AMG GmbH.

mercedes-amg-gt-roadster-1-1200-jak-zmniejszyc-fotke_pl

Zużycie paliwa w Mercedes-AMG GT wynosi 9,4 l/100km, a emisja dwutlenku węgla – 219g/km. Auto jest w stanie osiągnąć prędkość 100km/h w zaledwie 4 sekundy. Prędkość maksymalna to 302 km/h. To wszystko dzięki podwójnie doładowanym, benzynowym V8 z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Mercedes o pojemności 4,0 l rozwija moc 476 KM przy 6000 obr./min. Standardem jest dyferencjał o ograniczonym poślizgu. Siedmiostopniowa, dwusprzęgłowa skrzynia biegów AMG SPEED SHIFT DCT przenosi napęd na koła tylnej osi.

Mercedes-AMG GT C to mocniejsza odmiana. Auto nie tylko posiada większą moc i moment obrotowy, ale również zachwyca licznymi nowinkami technicznymi zaczerpniętymi dla lepszej dynamiki osiągów z Mercedesa-AMG GT R.  Pojazd osiąga prędkość 100 km/h w zaledwie 3,7 sekundy. Pod maską kryje się podwójnie doładowany 4-litrowy V8, czyli 557 KM i 680 Nm, dzięki którym prędkość maksymalna samochodu wynosi 316 km/h. Dane techniczne wskazują na 11,4 l zużycie paliwa na 100 km. Większa będzie także emisja dwutlenku węgla – 259 g/km.

Od modelu AMG GT odróżniać go będzie zmodyfikowany, sterowany elektronicznie dyferencjał. Różnicę znajdziemy w kosmetycznych zmianach w tylnej części auta, większych obręczach i szerszym rozstawie kół.

Przeczytaj również