Dwa nowe modele Mercedesa

Dwa nowe modele Mercedesa

Podaj dalej

Wkrótce po prapremierze AMG GT R, Mercedes zaprezentował dwa nowe warianty dwuosobowego, sportowego roadstera. Model GT oraz wzmocniony GT C. Oba wyposażone w materiałowy dach, aluminiowe nadwozie i silnik V8.

-Rozszerzamy naszą rodzinę AMG GT o nasze dwa ekscytujące warianty modeli Roadster. Również do AMG GT C wprowadzamy nowy model, do którego zostały przeniesione główne elementy związane z wydajnością od AMG GT R. Efekt: bardzo dynamiczna jazda w ekskluzywnym wnętrzu połączona z uczuciem swobody, jaki daje kabriolet – powiedział Tobias Moers, prezes Mercedes-AMG GmbH.

mercedes-amg-gt-roadster-1-1200-jak-zmniejszyc-fotke_pl

Zużycie paliwa w Mercedes-AMG GT wynosi 9,4 l/100km, a emisja dwutlenku węgla – 219g/km. Auto jest w stanie osiągnąć prędkość 100km/h w zaledwie 4 sekundy. Prędkość maksymalna to 302 km/h. To wszystko dzięki podwójnie doładowanym, benzynowym V8 z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Mercedes o pojemności 4,0 l rozwija moc 476 KM przy 6000 obr./min. Standardem jest dyferencjał o ograniczonym poślizgu. Siedmiostopniowa, dwusprzęgłowa skrzynia biegów AMG SPEED SHIFT DCT przenosi napęd na koła tylnej osi.

Mercedes-AMG GT C to mocniejsza odmiana. Auto nie tylko posiada większą moc i moment obrotowy, ale również zachwyca licznymi nowinkami technicznymi zaczerpniętymi dla lepszej dynamiki osiągów z Mercedesa-AMG GT R.  Pojazd osiąga prędkość 100 km/h w zaledwie 3,7 sekundy. Pod maską kryje się podwójnie doładowany 4-litrowy V8, czyli 557 KM i 680 Nm, dzięki którym prędkość maksymalna samochodu wynosi 316 km/h. Dane techniczne wskazują na 11,4 l zużycie paliwa na 100 km. Większa będzie także emisja dwutlenku węgla – 259 g/km.

Od modelu AMG GT odróżniać go będzie zmodyfikowany, sterowany elektronicznie dyferencjał. Różnicę znajdziemy w kosmetycznych zmianach w tylnej części auta, większych obręczach i szerszym rozstawie kół.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News