Mała hybryda ze stajni Mercedesa, korzystając z samego akumulatora litowo-jonowego o pojemności 15,6 kWh, będzie mogła pokonać 68 kilometrów. Jednostka benzynowa wyposażona w turbinę, pozwoli wyjazd w dalsze trasy.
Wraz z zastosowaniem jednostki elektrycznej, pojawiły się też korzyści w zakresie osiągów. Sprint do 100 km/h zajmie zaledwie 6,6 sekundy.
Ceny za 5-drzwiowego hatchbacka startują od 150 tysięcy złotych. Za wersję z nadwoziem typu sedan, trzeba będzie zapłacić przynajmniej 153 tysiące złotych.
Model A 250e wyposażony jest w jednostkę 1,3 turbo o mocy 160 KM, wspomaganą przez 102-konny silnik elektryczny. Nie można również nie zauważyć, że w tym połączeniu moment obrotowy wynosi aż 450 Nm. Współpraca obu jednostek pozwala na uzyskanie mocy całkowitej na poziomie 218 KM. Napęd przekazywany jest na przednią oś, za pomocą 8-biegowej, dwusprzęgłowej przekładni 8F-DCT. Prędkość maksymalna to 235 km/h.
Akumulator naładujemy prądem stałym (DC) oraz zmiennym (AC). Używając ładowarki AC o mocy 7,4 kW ładowanie od 10% do 100% zajmie 1:45 h. W przypadku prądu stałego (od 10-80%) jedynie 25 minut.
Pojemność bagażnika minimalnie się zmniejszyła, ustępując miejsca akumulatorom. Nie wpłynęło to jednak na ilość miejsca w kabinie – ta pozostaje bez zmian.
Najtańsza wersja A 250e w wyposażeniu standardowym zawiera m.in. 17-calowe aluminiowe obręcze kół, reflektory LED, wielofunkcyjną kierownicę ze skórzanym obszyciem, system multimedialny MBUX, kamerę cofania, czujnik deszczu, tempomat, wygodne fotele wykończone częściowo syntetyczną skórą, klimatyzację Thermatic, aktywnego asystenta pasa ruchu, oraz system zapobiegający kolizjom.
Model można doposażyć w liczne udogodnienia m.in. aktywny tempomat Distronic w połączeniu z predykcyjnym systemem bezpieczeństwa Pre-Safe (7411 zł), reflektory Multibeam LED (2061 zł), ekran head-up (4859 zł), a także pakiety wyposażenia premium.