MG jest już w pierwszej dziesiątce
Ekspansja chińskich marek w Polsce jest coraz bardziej zauważalna. Dane Instytutu Samar z pierwszej dekady sierpnia pokazują, że ich udział pędzi na kolejny rekord. Producenci z Państwa Środka mają aż 8,3 proc. udziału. Jak przytacza Michał Hadyś z Samaru, największa w tym zasługa MG, które wbiło się do Top 10 wśród marek. W cieniu marki koncernu SAIC są chociażby Cupra, Ford czy Renault.

Co więcej, bestseller MG w Polsce, czyli crossover segmentu D także znalazł się w pierwszej dziesiątce rankingu modelowego. Po 10 dniach sierpnia MG HS ma 9. pozycję. Obecnie ten świetnie wyposażony model Polacy mogą kupić w promocji za 109 900 zł. Tyle salony oczekują za najtańszy wariant benzynowy z 7-letnią gwarancją. Jednak w polskiej ofercie są już też dostępne opcje w pełnej hybrydzie (Hybrid+) od 128 900 zł oraz hybrydzie plug-in od 154 500 zł).
Chińczycy rosną w siłę i napędzają elektromobilność
Co ciekawe, chińscy producenci coraz lepiej radzą sobie ze sprzedażą aut mocno zelektryfikowanych. Tutaj imponuje zwłaszcza BYD, które już w lipcu brylowało w segmencie hybryd plug-in. Nie dość, że brand z Chin wbił się do polskiego Top 5 PHEV, to jeszcze ich BYD Seal U DM-i jest wiceliderem rankingu modelowego.

Teraz BYD zajmuje dodatkowo pierwsze miejsce po 10 dniach sierpnia w segmencie aut elektrycznych. Duży wpływ na to ma zwłaszcza sprzedaż modelu BYD Dolphin Surf, który kosztuje od 82 700 zł. Oczywiście możliwe jest wzięcie na niego dofinansowania z programu NaszEauto. W niektórych przypadkach obniża ona cenę samochodu elektrycznego o 40 tys. zł, czyli w tym przypadku prawie o połowę.
Co więcej, w Top 5 elektryków jest Leapmotor. Ta chińska marka kooperująca ze Stellantis oferuje absurdalnie taniego T03. Cena bazowa to obecnie nawet 74 900 zł przed zwrotem z rządowych dopłat. Model, początkowo produkowany w Polsce, zasłynął atrakcyjną ofertą abonamentu za 99 zł netto miesięcznie dla firm.
