Dacia Duster po kuracji u niemieckiego tunera. SUV wygląda teraz bardziej jak hot hatch

Nowa Dacia Duster już w standardowym wydaniu wygląda naprawdę nieźle, a niemiecki tuner postanowił pójść jeszcze o krok dalej. SUV wygląda jak zupełnie nowa konstrukcja, której bliżej do hot hatcha, aniżeli SUV-a. Nie można powiedzieć, że jest bez smaku. Wręcz przeciwnie, jest agresywny i dobrze wygląda, choć na pewno nie każdemu przypadnie do gustu. 

nowa-dacia-duster-tuning
Podaj dalej

Ekstrawagancka Dacia Duster 

nowa-dacia-duster-tuning
fot. Carpoint

Dziś mało kto kupuje SUV-a po to, aby jeździć nim w terenie. Wiele z nich nigdy nie opuści utartych szlaków. Klienci decydują się na takie samochody z powodów rzekomego zwiększonego bezpieczeństwa, czy wyższej pozycji za kierownicą, co daje poczucie lepszego widoku na drogę. SUV-y są także modne, ale jak już wspomnieliśmy, rzadko kiedy chodzi o walory terenowe, czy podwyższony prześwit. Przynajmniej dla zdecydowanej większości klientów. Ta Dacia Duster po tuningu już praktycznie w ogóle nie przypomina SUV-a. 

Z powodów opisanych powyżej wielu producentów, czy tunerów, tak też traktuje swoje SUV-y. Bardziej jako samochody sportowe, aniżeli terenowe. Mają więc ogromne felgi, wąskie opony, czy sportowe zawieszenie. Choć to dotyczy tak naprawdę głównie producentów premium takich jak Audi, BMW, czy Mercedes. 

nowa-dacia-duster-tuning
fot. Carpoint

Niemiecka firma Carpoint zajmuje się sprzedażą i obsługą samochodów marki Dacia. Ale w ostatnich latach do listy swoich usług dodali także tuning. Zajmują się właściwie wszystkimi modelami rumuńskiego producenta, choć rzecz jasna Duster jest najbardziej popularnym z nich. Już w zeszłym roku przygotowali oni pakiet 20-calowych felg, poszerzanych błotników, czy naklejek. Teraz jednak poszli o krok dalej. 

Rumuński SUV po tuningu wygląda naprawdę „hot”

nowa-dacia-duster-tuning
fot. Carpoint

Samochód otrzymał nazwę „Duster Carpoint Edition”. Według opublikowanych ilustracji Dacia przechodzi naprawdę radykalną rekonstrukcję. Mamy dach ozdobiony charakterystycznym skrzydłem, inne zderzaki, czy błotniki. Do tego mamy boczne listwy, czy tylny dyfuzor. Poszczególne plastikowe części mogą być pomalowane także na czerwono. 

Klienci do wyboru będą mieli 20- lub 21-calowe felgi aluminiowe. Ponadto, firma Carpoint zmniejszyła jeszcze prześwit Dustera, który teraz wynosi zaledwie 217 mm. Nie mamy na ten moment informacji o silnikach, jednak spodziewamy się, że tuning ograniczy się tylko do wizualnych aktualizacji. 

Przeczytaj również