Chiński SUV rozbił bank pod Żelazną Kopułą. Polski hit jedzie tu po tytuł bestsellera

Choć Izrael nie należy obecnie do wyjątkowo bezpiecznych miejsc na świecie, to rynek samochodowy nie cierpi szczególnie z tego powodu. W tamtejszych salonach sprzedaż po pierwszym półroczu wzrosła, a hitem rynku był chiński SUV. Okazał się nim dobrze znany także w Polsce Jaecoo 7, który u nas jest jedną z najpopularniejszych hybryd plug-in.

Jaecoo 7 Super Hybrid wnętrze
Podaj dalej

Życie w Izraelu w ostatnim czasie nie należało do łatwych. Kraj mierzył się całkiem niedawno z irańskimi nalotami, a w użyciu musiała być słynna Żelazna Kopuła (tamtejszy system obrony przeciwrakietowej). O ile czerwiec był dość słabym miesiącem (spadek sprzedaży o 34,4 proc.), to całe pierwsze półrocze w Izraelu jest na plusie. Niewielkim (+2,9 proc.), ale zawsze.

Jaecoo 7 Off-Road
Jaecoo 7. // fot. materiały prasowe

Jaecoo 7 to nie jedyny chiński SUV w czołówce

Z raportu izraelskiego CarTube wynika, że od stycznia do czerwca 2025 r. zarejestrowano tam niemal 160 tys. samochodów osobowych (159 666 szt.). W Izraelu ekspansja chińskiej motoryzacji jest już mocno widoczna. Bestsellerem półrocza jest bowiem Jaecoo 7 (8 459 szt.). SUV wyprzedził Hyundaia Konę (7 624 szt.) i Toyotę Corollę Cross (4 572 szt.). Najmniejszą stratę do podium po 6 miesiącach mają Hyundai Elantra (4 408 szt.) i Toyota Yaris Cross (4 393 szt.).

Hyundai-Kona-maciejlubczynski-43
Hyundai Kona. // fot. materiały prasowe

Dopiero za siódmą Toyotą RAV4 (4 119 szt.) jest auto marki niezwiązanej z Azją, czyli Skoda Octavia (3 857 szt.). Jednak o utrzymanie pozycji może być ciężko, bo w siłę rośnie tam kolejny chiński SUV, Chery Tiggo 8 Pro (3 815 szt.). Top 10 uzupełnia Hyundai Venue (3 373 szt.), a drugą dziesiątkę zaczyna luksusowy „chińczyk” Xpeng G6 (3 164 szt.). Do pierwszej piętnastki dostały się jeszcze Kia Niro (3 070), BYD Atto 3 (3 009), Mitsubishi Outlander (2 779) i Mazda CX-5 (2 755).

Toyota_2025_Corolla-Cross-Hybrid_Nightshade_SoulRedCrystal_H
Toyota Corolla Cross. // fot. materiały prasowe

Raj dla marek azjatyckich

Sumując sprzedaż wszystkich modeli to liderem rynku w Izraelu jest Hyundai (20 063 szt.). Koreański brand przejął prowadzenie od Toyoty (19 980 szt.). Drugą koreańską marką na podium jest Kia (13 543 szt.), która wyprzedza europejskiego rodzynka w czołówce, czyli Skodę (11 955 szt.). Chiński producent Jaecoo przebojem wdarł się na rynek plasując się po 6 miesiącach na 6. pozycji (8 459 szt.). Marka koncernu Chery już wyprzedza tam Mazdę (6 344), BYD (5 577), MG (5 343) i Nissana (4 890).

Sklep z częściami samochodowymi online iParts.pl

Przeczytaj również