Zadłużenie Technology Sinon UK (wcześniej DMACK Global), która sponsorowała kiedyś Otta Tanaka sięga 13 mln funtów (ok. 61 mln zł). Główny udziałowiec, Dick Cormack musiał przez to porzucić plany budowy nowej fabryki opon w Carlisle, ponieważ w maju zdecydował się na przyjęcie zarządu komisarycznego. Nie oznacza to jednak rychłego końca marki DMACK. Były pracownik Pirelli zdążył przenieść interes do Trydentu, w północnych Włoszech. Za upadłość biznesu na wyspach wini widmo brexitu bez umowy. To przed nim miał wycofać się jego kluczowy partner inwestycyjny (200 mln funtów) w projekcie fabryki w Carlisle.
Chińska walka o wpływy
Marka DMACK istnieje od 2006 r., a pierwotnie jej opony powstawały w Chinach. Raporty finansowe pokazują, że do 2014 r. firma była opłacalna. Jeszcze w 2012 r. zaczęto produkcję opon drogowych, na co Cormack otrzymał 3 mln funtów wsparcia od inwestorów. Jednak 5 lat temu w Chinach DMACK padł ofiarą oszukańczej działalności. Efektem walk prawnych w Azji były niedobory zapasów, anulowanie zamówień oraz wysokie koszty sądowe.
W końcu DMACK sprowadził produkcję do Wielkiej Brytanii, którą wykonywał dla niego Cooper Tires (dostawca opon do Rallycrossowych Mistrzostw Świata) z Melksham. Jednak ograniczona produkcja i koszty przenosin od 2016 r. spowodowały znaczące straty. Dick Cormack przyjął kilka pożyczek, ale już nie postawił firmy na nogi. Kosztowną kampanią promocyjną (choć całkiem skuteczną) z pewnością były programy startów Otta Tanaka (2016) i Elfyna Evansa (2017) w Fordach Fiesta WRC z M-Sportu.
40 baniek Malcolma
Obecnie pod zarządem komisarycznym firma wyprzedaje wszelkie aktywa na wyspach. Suma zadłużenia wynosi 13 052 265 funtów. Z tego aż 8,7 mln funtów (ok. 40 mln zł) Cormack winien jest firmom Malcolma Wilsona – MEMW Management Ltd. oraz M-Sport Ltd. Być może to właśnie wizja potężnej niewypłacalności Technology Sinon UK była przyczyną obaw o środki finansowe dla M-Sport Ford World Rally Team na kolejny sezon WRC.
Warto zaznaczyć, że MEMW Management Ltd. jest posiadaczem 25% akcji spółki (5% należy do Glenna Pattersona, byłego pilota Krisa Meeke’a). Jest także wierzycielem zabezpieczonym, co oznacza, że to Malcolm Wilson będzie miał pierwszeństwo w odzyskiwaniu należności, których z pewnością w całości nie uda się zgromadzić ze sprzedaży aktywów. O odzyskaniu pieniędzy może zapomnieć holenderski CCH, brytyjski Tradedriver UK Ltd. (po 1 milion funtów) oraz Cooper Tires (600 tys. funtów).