Spośród 34 nowych modeli Volkswagena, które zobaczymy w przyszłym roku, 12 z nich będzie SUV-ami, natomiast 8 pojazdami elektrycznymi lub hybrydami.
Będą to dwa pierwsze modele nowej elektrycznej gamy ID: hatchback ID 3, który trafi do sprzedaży tego lata, a następnie ID Next, kompaktowy elektryczny SUV, który najprawdopodobniej w wersji produkcyjnej przyjmie nazwę ID 4. W przeciwieństwie do ID 3, Volkswagen zaoferuje elektrycznego ID 4 na rynkach Ameryki Północnej.
Niemiecki producent zainwestuje nie mniej niż 19 miliardów euro do 2024 roku, a 11 miliardów euro zostanie przeznaczone na rozwój samochodów elektrycznych.
Nowe modele będą obejmować również pojazdy hybrydowe typu plug-in wyposażone w nowy zespół napędowy, który łącze 1,4-litrową jednostkę TSI z silnikiem elektrycznym, oferowanym w różnych wersjach wyjściowych. Jednym z nich jest nadchodzący Golf GTE.
– Będziemy hybrydyzować nasze portfolio od Golfa, przez Tiguana aż po Touarega – powiedział Ralf Brandstaetter, dyrektor operacyjny marki VW.
Volkswagen pionierem elektrycznego motorsportu. Otwierają się także drzwi dla prywatnych zespołów
Ponadto, zgodnie z tym, co powiedział Brandstaetter, planowane przez VW oszczędności w wysokości 3 miliardów euro do 2020 roku zakończyły się sukcesem – dotychczas zaoszczędzono 2,6 miliarda euro.
– Trwająca restrukturyzacja podstawowej działalności, w tym pozytywne skutki paktu przyszłościowego oraz sukces światowej ofensywy SUV-ów były kluczem do tego osiągnięcia. Równie ważne są lepsze zarobki w poszczególnych regionach i skuteczne zarządzanie WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicles Test Procedurę) – powiedział dyrektor operacyjny VW.