Aż 34 nowe modele Volkswagena w ofercie od 2020 roku. Rekordowe oszczędności marki

Aż 34 nowe modele Volkswagena w ofercie od 2020 roku. Rekordowe oszczędności marki

Podaj dalej

W 2020 roku Volkswagen wprowadzi na rynek 34 nowe modele na całym świecie. Jest to część ofensywnych działań związanych z inwestycją w nowe technologie, w tym oczywiście samochody elektryczne. 

Spośród 34 nowych modeli Volkswagena, które zobaczymy w przyszłym roku, 12 z nich będzie SUV-ami, natomiast 8 pojazdami elektrycznymi lub hybrydami. 

Będą to dwa pierwsze modele nowej elektrycznej gamy ID: hatchback ID 3, który trafi do sprzedaży tego lata, a następnie ID Next, kompaktowy elektryczny SUV, który najprawdopodobniej w wersji produkcyjnej przyjmie nazwę ID 4. W przeciwieństwie do ID 3, Volkswagen zaoferuje elektrycznego ID 4 na rynkach Ameryki Północnej. 

Niemiecki producent zainwestuje nie mniej niż 19 miliardów euro do 2024 roku, a 11 miliardów euro zostanie przeznaczone na rozwój samochodów elektrycznych. 

Nowe modele będą obejmować również pojazdy hybrydowe typu plug-in wyposażone w nowy zespół napędowy, który łącze 1,4-litrową jednostkę TSI z silnikiem elektrycznym, oferowanym w różnych wersjach wyjściowych. Jednym z nich jest nadchodzący Golf GTE. 

– Będziemy hybrydyzować nasze portfolio od Golfa, przez Tiguana aż po Touarega – powiedział Ralf Brandstaetter, dyrektor operacyjny marki VW. 

Volkswagen pionierem elektrycznego motorsportu. Otwierają się także drzwi dla prywatnych zespołów

Ponadto, zgodnie z tym, co powiedział Brandstaetter, planowane przez VW oszczędności w wysokości 3 miliardów euro do 2020 roku zakończyły się sukcesem – dotychczas zaoszczędzono 2,6 miliarda euro. 

Trwająca restrukturyzacja podstawowej działalności, w tym pozytywne skutki paktu przyszłościowego oraz sukces światowej ofensywy SUV-ów były kluczem do tego osiągnięcia. Równie ważne są lepsze zarobki w poszczególnych regionach i skuteczne zarządzanie WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicles Test Procedurę) – powiedział dyrektor operacyjny VW. 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News