Audi przedwcześnie wycofa swoje SUV-y z produkcji. Powód jest bardzo prosty

Audi ujawniło, że chce przedwcześnie zakończyć produkcję modeli Q8 e-tron oraz Q8 Sportback e-tron. Taka a nie inna decyzja wynika z wciąż spadającego popytu nie tylko na te egzemplarze, ale na elektryki ogólnie. Ponadto, inne modele marki – także elektryczne – niejako samoczynnie wygaszają sprzedaż najdroższych, flagowych aut niemieckiego producenta. 

Audi-Brussels-Plant-709-4-1536x1025
Podaj dalej

Audi ma problem ze swoimi elektrycznymi SUV-ami

Audi-Brussels-Plant-709-4-1536x1025
fot. Audi

Audi Q8 e-tron było ważnym modelem, który pomógł zapoczątkować erę samochodów elektrycznych. Wygląda jednak na to, że SUV żyje już trochę na zeszyt, ponieważ firma potwierdziła, że „rozważa wcześniejsze zakończenie jego produkcji”. Niemcy twierdzą, że to posunięcie jest wynikiem globalnego spadku zamówień klientów w segmencie samochodów luksusowych z napędem elektrycznym. 

Firma dodaje, że na Q8 e-tron i Q8 Sportback e-tron wpływa nasilony spadek popytu. Jest on częściowo wynikiem wprowadzenia nowszych pojazdów elektrycznych, takich jak Q6 e-tron. To model, który jest tańszy, bardziej nowoczesny i oferuje większy zasięg niż elektryczne Q8. 

Audi-Brussels-Plant-709-4-1536x1025
fot. Audi

Biorąc to wszystko pod uwagę, nie powinno być żadnym zaskoczeniem, że Q8 e-tron odnotował gwałtowny spadek zamówień. Jakby tego było mało, Audi stwierdziło, że w zakładzie w Brukseli, gdzie produkowane są elektryczne SUV-y i crossovery, występują „wyzwania strukturalne”. Według nieoficjalnych informacji są nimi wysokie koszty logistyki. A także trudny do zmiany układ zakładu ze względu na lokalizację blisko centrum miasta. 

Co dalej z fabryką w Belgii?

Audi-Brussels-Plant-709-4-1536x1025
fot. Audi

Choć sytuacja dwóch wspomnianych wyżej modeli jest trudna, przedwczesne zakończenie ich produkcji może nie być takim łatwym zadaniem, jak mogłoby się wydawać. Producent wyjaśnia:

– Zarząd Audi Bruksela poinformował Radę Spółki o zamiarze przeprowadzenia restrukturyzacji zakładu. Wyrażenie takiego zamiaru rozpoczyna proces informowania i konsultacji zgodnie z prawem belgijskim. W tym procesie kierownictwo zakładu omawia rozwiązania dla zakładu wraz z odpowiedzialnymi partnerami społecznymi. Może to również obejmować zaprzestanie działalności, jeśli nie zostanie znaleziona żadna alternatywa.

Audi-Brussels-Plant-709-4-1536x1025
fot. Audi

Choć brzmi to tak, jak firma zdecydowałaby się zamknąć produkcję elektrycznych Q8 oraz zamknąć fabrykę, dyrektor generalny producenta w Brukseli, Volker Germann podkreślił, że żadna wiążąca decyzja nie została jeszcze podjęta. Przyznał jednak, że „ta wiadomość została bardzo boleśnie odebrana przez pracowników w Brukseli i przeze mnie także”. 

Przeczytaj również