Najmocniejsze Audi w historii
Już na początku roku pełną aktualizację otrzymało Porsche Taycan. Samochód zyskał większą moc, większy zasięg i jeszcze szybszy ładowanie. Teraz, w połowie cyklu, podobne traktowanie otrzymuje jego brat bliźniak – Audi E-Tron GT. Będzie on dostępny w trzech wariantach modelowych: S E-Tron GT, RS E-Tron GT oraz RS E-Tron GT Performance. Ten ostatni jest nie tylko pierwszym modelem elektrycznym RS Performance, ale także najmocniejszym produkcyjnym Audi jakie kiedykolwiek powstało.
Wizualnie nowy E-Tron GT nie różni się zbytnio od poprzednika. Pojawia się delikatna zmiana chłodnicy, kolorowy pasek nad kratką, czy efekt trójwymiarowego plastra miodu. Ma on imitować samochody napędzane tradycyjnym silnikiem spalinowym. Przednie wloty otrzymały nieco bardziej agresywny wygląd. Samochód ma niską, muskularną sylwetkę i ogólnie wygląda naprawdę dobrze. Ponadto, samochód ma felgi wzorowane na klasycznym stylu „Avus”.
We wnętrzu samochodu wyglądają całkiem znajomo. Mają niemal identyczną deskę rozdzielczą do poprzednika, konsolę środkową i ekran multimediów. Nowy zestaw wskaźników cyfrowych otrzymał aktualizację i pasuje teraz do pozostałych elektryków Audi. Nowa jest także kierownica, która w modelach RS ma czerwony pasek na godzinie 12 oraz dwa czerwone przyciski oznaczone jako „Boost” i „RS”. Pierwszy z nich daje 94-konnego kopa na 10 sekund. Drugi umożliwia przełączenia między trybami jazdy samochodu. Największą nowością we wnętrzu jest jednak szyberdach, który za pomocą przycisku zamienia się z nieprzezroczystego na przezroczysty.
Sprint od 0 do 100 km/h zajmie tylko 2,5 sekundy
Najważniejsze aktualizacje Audi wprowadziło jednak pod spodem. Podobnie jak Taycan, wszystkie modele E-Tron GT otrzymają akumulator o wyższej gęstości 105 kWh. Waży on prawie o 10 kg mniej od poprzedniego, który był mniejszy. Z pakietem S E-Tron GT samochód na jednym ładowaniu przejedzie do 600 kilometrów. Audi będzie obsługiwać też ładowanie z mocą do 320 kW. Dzięki temu od 10 do 80 procent baterie naładują się w zaledwie 18 minut.
Najwyższej klasy RS E-Tron GT Performance będzie generować moc 912 koni mechanicznych. To więcej niż jakiekolwiek inne Audi w historii. Poprzednim rekordzistą był RS E-Tron GT, który miał jednak aż o 275 KM mniej. Ta ogromna moc wystarcza do tego, aby rozpędzić samochód od 0 do 100 km/h w zaledwie 2,5 sekundy. Standardowy model o mocy 670 KM będzie potrzebował do tego celu 0,9 sekundy więcej. Pośredni RS E-Tron GT ma 844 KM i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 2,8 sekundy.