Zaktualizowana Alfa Romeo Tonale już jest
Alfa Romeo zaprezentowała podczas targów Paris Motor Show zaktualizowany model Tonale. Zmiany są ograniczone do kilku poprawek wnętrza, które mają uczynić model bardziej konkurencyjnym w wyjątkowo obleganym segmencie luksusowych crossoverów.
Główną atrakcją w nowym Tonale jest przeprojektowany tunel konsoli środkowej. Teraz zawiera coś, o co nikt nie prosił, a być może każdy potrzebował? Zamiast tradycyjnej dźwigni przekładni, mała Alfa Romeo będzie teraz posiadała selektor obrotowy. Takie rozwiązanie jest coraz bardziej popularne, pozwala zaoszczędzić wiele miejsca, jest także bardziej praktyczne.
Ponadto, Alfa Romeo twierdzi, że zoptymalizowała wyświetlacz zegarów, rzekomo poprawiając widoczność informacji pokładowych, takich jak wskaźniki zegara i stanu paliwa. Z krótkiej notki opublikowanej przez włoskiego producenta wynika, że to wszystkie zmiany, jakie wprowadziła aktualizacja.
Czy rzuci rękawice rywalom w klasie premium?
To, czy wprowadzone zmiany poprawiły ogólny odbiór i wykończenie, okaże się dopiero z czasem. Włoski crossover, gdy został wprowadzony na rynek, nie definiował luksusu na nowo. Był jednak z pewnością krokiem naprzód dla włoskiego producenta. Oczywiście, niektóre materiały wciąż są nieco twardsze i gorszej jakości niż u innych rywali z segmentu premium. Wnętrze samochodu jest jednak dobrze zaprojektowane i naprawdę ciężko się do czegoś przyczepić. I choć takie BMW X1 wydaje się być bardziej ekskluzywne, to jednak kabina Tonale wciąż jest przyjemnym i przyzwoitym miejscem do spędzania czasu.
Wśród innych zmian dotyczących zaktualizowanego modelu Tonale możemy wymienić także uproszczony skład europejskiego portfolio. Włosi porzucili flagowy Tributo Italiano. Kupujący mają więc teraz tylko dwie możliwości: podstawowy Sprint oraz bardziej sportowe Veloce. Alfa twierdzi, że daje to „jasne i zorientowane na klienta podejście”. W przypadku Europy opcje silnikowe obejmują turbodiesla o mocy 130 koni mechanicznych, hybrydę o mocy 160 koni mechanicznych i hybrydę o mocy 280 koni mechanicznych.
Co ciekawe, wprowadzone aktualizacje pojawią się w Europie już w przyszłym roku, ale np. klienci w USA będą musieli poczekać na nie o rok dłużej. Czy te skromne poprawki pomogą Tonale rzucić rękawicę takim rywalom jak Volvo, czy BMW?