Rok 2017 dla Volkswagena stał pod znakiem strategii „Transform 2025+”, największej ofensywy w historii marki.
– Jesteśmy bardzo zadowoleni z dużego popytu na nasze pojazdy i z pozytywnej dynamiki sprzedaży w ostatnich miesiącach – mówi Jurgen Stackmann, członek zarządu Volkswagena ds. Sprzedaży.
– Chciałbym podziękować naszym klientom za zaufanie, którym nas obdarzyli oraz naszym partnerom handlowym za wykonanie doskonałej pracy. Szczególnie cieszę się, że zamówienia na pojazdy elektryczne w Niemczech i Europie wzrosły trzykrotnie w porównaniu z rokiem 2016.
Poza elektrykami, największe powody do dumy i radości marce z siedzibą w Wolfsburgu dał Tiguan – w stosunku do poprzedniego roku popyt na ten model wzrósł o 38%, a aż 720 000 egzemplarzy trafiło do nowych właścicieli.
Głównym motorem ogólnego wzrostu sprzedaży są Chiny, czyli największy pojedynczy rynek. Po raz pierwszy w historii sprzedaż aut w ciągu roku wyniosła tam ponad 3 miliony aut (wzrost o 5,9% względem 2016 roku).
To jednak nie koniec ofensywnej strategii Volkswagena. – W 2018 roku zwiększymy tempo naszej ofensywy modelowej, przy czym dynamika sprzedaży będzie pochodzić z ważnych nowych modeli, takich jak Polo, T-Roc i Touareg – zapowiedział Stackmann.
Jak kształtowała się sprzedaż Volkswagena na terenie Polski? – W 2017 roku Volkswagen zanotował wzrost na poziomie 15,5% w Europie Środkowej i Wschodniej – czytamy w oficjalnym oświadczeniu. – Tak dobry wynik to zasługa sporych wzrostów dostaw w, między innymi, Rosji (+20,4%) oraz w Polsce (+15%).
– W ubiegłym roku zarejestrowano w Polsce 49 103 nowe Volkswageny. Najpopularniejszym modelem ponownie okazał się Golf, którego zarejestrowano 13 299 egzemplarzy.
Tagi: Volkswagen, sprzedaż, Tiguan, Polo, Golf