Nowatorskie centrum aerodynamiczne

W Wolfsburgu powstało nowe centrum badań nad aerodynamiką i efektywnością samochodów. Nowatorski projekt marki Volkswagen należy do najnowocześniejszych i najbardziej wydajnych w branży samochodowej.

Nowatorskie centrum aerodynamiczne
Podaj dalej

Nowe centrum aerodynamiczne posiada powierzchnię prawie dziewięciu tysięcy metrów kwadratowych. Można w nim śmiało testować samochody w warunkach wiernie odzwierciedlających te panujące podczas realnych zmagań np. przy wietrze wiejącym z prędkością dochodzącą do 250 km/h. Ale to nie wszystko. Istnieje również opcja przeprowadzenia badań w warunkach przypominających różne strefy klimatyczne. Mowa tutaj m.in. o zakresie temperatur wynoszącym od minus 30 do plus 60 stopni Celsjusza.

Wybór miejsca lokalizacji obiektu nie był dziełem przypadku – Dział rozwoju Technicznego w Wolfsburgu jest sercem Volkswagena. Nad najnowocześniejszymi rozwiązaniami technicznymi pracuje tu ponad 10.000 koleżanek i kolegów. Otwierając nowe centrum do badań nad aerodynamiką i efektywnością pojazdów gwarantujemy przyszłość wielu miejsc pracy w Wolfsburgu. Aby skutecznie zastosować nowe rozwiązania techniczne, potrzebujemy wysoko kwalifikowanych i doświadczonych pracowników. I właśnie takich mamy tutaj w Wolfsburgu – skomentował Członek Rady Zakładowej, Gerardo Scarpino.

W tunelu aerodynamicznym i aeroakustycznym do symulowania ruchu pojazdu służy hamownia podwoziowa. Przygotowuje ona samochody do testu w czasie krótszym niż pięć minut. Do tej pory trzeba było na ten cel przeznaczyć około pół godziny. Izolacja akustyczna tunelu sprawia, że należy on do najcichszych na świecie. Przy prędkości wiatru wynoszącej 160 km/h poziom hałasu wynosi tam jedynie 65 decybeli i jest to wartość porównywalna z typową głośnością telewizora lub zwykłej rozmowy.

Tagi: Volkswagen

Przeczytaj również