O szczegółach nowego projektu pisaliśmy kilka dni temu w materiale dostępnym pod tym linkiem. Według osób odpowiedzialnych za sprawne funkcjonowanie systemu wszystko działa płynnie – Nie powinno dochodzić do takich sytuacji, że obywatele nie zostają obsłużeni. Jeżeli nawet dojdzie do pierwszych problemów technicznych, co w gruncie rzeczy jest nieuniknione, obsługa interesariuszy w urzędach może przebiegać w trybie off-line’owym. Jesteśmy w ciągłym kontakcie ze starostwami – wyjaśnił rzecznik prasowy Ministerstwa Cyfryzacji, Karol Manys.
W poniedziałkowe południe w systemie było już zarejestrowanych niemal dziesięć tysięcy dowodów, trzy i pół tysiąca pozwoleń czasowych oraz zaledwie 142 negatywne wyniki badań. Ten ostatni wskaźnik stanowił zaledwie 1,5% wszystkich przeprowadzonych kontroli. Z każdym dniem danych tych będzie przybywało – W razie jakichkolwiek problemów w Ministerstwie Cyfryzacji w Centralnym Ośrodku Informatyki powołany został specjalny sztab. Pracuje on całodobowo i taki stan nie ulegnie zmianie do stycznia 2018 roku. Jego zadaniem jest rozwiązywanie wszystkich komplikacji – zakończył Manys.